onsdag 13 juli 2011

Moroten.

Jag sitter emellan kohagen och hästhagen. En halvtimma kvar av arbetspasset. Sen ska jag gå upp och lägga mej på mitt rum. Hoppas jag somnar fort. Ingen dator med mej. Det va dumt. En film hade ju inte varit fel nu. Och en mysig famn att krypa in i. Jag är så jävla myssugen när det varit fint väder på dagen. Man är lite halv sliten efter dagen i solen. Så då är det härligt att ha någon att kramas med. Någon man tycker lite extra mycket om. Men just nu finns det ingen sån i Jennys liv. Eller jo, det finns det väl. Men det är ju egentligen inte så smart. I små doser bara. Vi har bestämt att vi ska ses någon kväll. Middag, film och övernattning. Vi får se hur det känns då. Men hur fan snöade jag in på det här? Jag skulle ju berätta om denna moroten på bilden. De har tovade morötter på alla rumsnycklar här. Skit charmigt! Så tappar man inte bort den i första taget. :) 

Det är alldeles lugnt och stilla här. Nästan vindstilla. Jag hör en flygplan långt bort. Någon fågel som kvittrar. Inga bilar, inga galna ungdomar på mopeder. Inga barn som skriker. Bara lugnt. Och för första gången så får jag inte panik. Förut funderade jag över om jag inte hade någon vän som bor här, i uddevalla. Men sen insåg jag att jag måste vara själv i bland oxå. Och är då inte detta en bra tillfälle? När jag ändå är borta på jobb. Övning ger färdighet säger de, men hur länge jag ska öva tills jag är färdig? En del säger att man måste öva hela livet. Att man aldrig bli färdig. Ursch. Jag är rädd att jag ska bli så bekväm med att vara själv så att jag inte kommer släppa in någon kärlek i mitt liv igen. Jag har tjejkompisar som varit singlar i flera år, och trivs med det. Jag avundas dem. Jag vill oxå känna mej tillräcklig själv. Jag vill oxå känna att om jag träffar någon så ska det vara vara en bonus, ett plus i mitt liv. Inte att han ska fylla i nått pussel där bitarna fattas. Han ska va ett extra pussel bara. Ett special edition. ;) men först får mitt egna pussel som jag ska se till att få helt på egen hand. Sen kan jag börja leta efter ett som kompletterar mitt. 

Nej nu ska jag dra mej inåt. Det va kyligt ute nu. Hörs i morgon om jag inte nattbloggar. Kan ju faktiskt dyka upp nått viktigt. ;) ibland kommer de bästa inläggen på nattetid. Då alla funderingarna brukar dyka upp. Just nu har jag väldigt mycket funderingar så hjärnan går på högvarv just nu. Men det är inget jag mår dåligt över. Jag har de mesta svaren på plats, bollen är hos mej nu. Jag får bestämma hur jag vill göra, hur jag vill ha det. Ingen annan.

.

Inga kommentarer: