tisdag 3 april 2012

Plugga kost och träning.

Har suttit med min dator och googlat. Forskat och försökt lägga upp ett bra träningsschema. Ska man löpa först och styrketräna sen, eller ska man gör tvärt om. Bygger man muskler på lchf-kost. Är det lätt att Överträna kroppen så man bara bryter ner den så den aldrig hinner byggas upp? Mycket att tänka på. Va jag mest riktat in mej på är 3 split träning. Att man delar upp kroppen i 3 grupper och tränar 3 gånger i veckan. En grupp åt gången. Att man inte ska träna en muskel mer än 45-60 minuter för då bryts den bara ner och byggs inte upp stark igen.

Ja jag e ingen expert. Men nu kommer det bli 3 split för mej. Och så kommer jag köra fastan 8/16. Testa ett tag och så om det är rätt för mej.

10.00 frukost
14.00 lunch
16.00 proteiner innan gymmet
18.00 middag
Mellan 18-10 fastar jag.

Hur 3 spliten ska se ut återstår och se. Jag får pröva mej fram. Kommer även lägga in löpningspass, boxningspass och PW's. Jag är inte ute för att bli stor, utan bli taijtare. Och självklart starkare!

Såhär kan ett 3 split schema se ut:
(kopierat ifrån styrketräningsprogrammet.)

"Ett vanligt sätt att dela upp muskulaturen är:
• Pass 1. Ben och korsrygg.
• Pass 2. Bröst, triceps samt framsida axlar.
• Pass 3. Övre delen av ryggen, baksida axlar och biceps.
Mage kan man klämma in de dagar man känner för det men förslagsvis på det sista passet."

Jobbar man som jag gör så kan man lixom inte träna när man vill. Om jag då inte går upp 5 på morgonen och kör innan jobbet. Men då orkar jag inte jobba till 22. Men jag är ledig 4 hela dagar i veckan. Så jag lägger träningen där!

Onsdag: Pass 1
Torsdag: V1. pass 2 / V2. Kondition osv.
Varannan Fredag: V2. Pass 2
Lördag: Boxning + Kondition
Söndag: Pass 3

Alltid vila på måndag och tisdag då, förutom promenaderna till jobbet. Så man får väl köra extra på helgerna då med andra ord!

Nej nu ner och köra plankan!

Hej hej!
.

Inga kommentarer: