fredag 4 maj 2012

Go kväll!

Jenny och Texas är påväg hem, eller nej. Vi är faktiskt påväg till Frölunda. I kväll ska man få grillat till middag! Så när jag väl är framme så står maten serverad! Lite gött!

Som vanligt krånglar bussarna som alltid när man ska åka hem klockan 18 på fredagar. Kaos och bussen är försenad. Cyklar som en dåre i motvind och när jag väl e framme vid färjan så går den 5 minuter för sent. Kliver av och då ska bussen egentligen gå om 2 minuter, men det står 40 minuter för att det är såna bilköer. (varför i helvete har inte kollektivtrafiken en egen fil?!) så jag får hoppa på den andra bussen, och hoppa av där jag skulle byta buss med den andra bussen. Nästa buss skulle gå om 4 min! Perfekt! Men när det gått 4 minuter så står det plötsligt 28 minuter! Och denna buss ska egentligen inte gå mer idag. Så jag misstänkte att den kommer nog inte gå mer heller. Så jag hoppade på en annan buss och tänkte jag byter i stan. Men när jag åkt några hållplatser så chansade jag och hoppade av i hopp om att det skulle dyka upp en mer passande buss. Det gjorde det. I loppet inom 2 minuter. En snabb buss till och med. Och nu står jag och väntar på min tredje buss, sista bussen som ska komma om 1 minut. Om detta går vägen så är jag 30 minuter försenad. 30 minuter av min fredagkväll! Fy fan.
.

Inga kommentarer: