fredag 15 juni 2012

Fredag 15e Juni - 2012.

Go morron!

Solen lyser med sin frånvaro och jag sitter på bussen till jobbet.

Åkte hem igår. Fick sluta en timma tidigare! Så jag hann hem och baka wraps innan jag la mej. F ska fixa käk till oss i kväll! Ja, eller tacos rättare sagt. Så det är ju inget direkt avancerat. Jag har lämnat en inköpslista och 4 påsar med tvätt. Delat upp allt i färger, så det är lätt för honom att tvätta. ;-) Jag litar inte på någon! Ingen får tvätta mina kläder mer än jag själv. Och jag har nog aldrig låtit F tvätta förut. Nu måste jag låta honom gör det för jag hinner inte hem för att tvätta all tvätt innan tiden går ut. Igår lät jag honom bädda rent i sängen. Jag fick hålla i en liten minikurs för honom. Men det gick bra! Jag är inte så kräsen! Ibland undrar jag om hans mamma/ex flickvän-ner aldrig lät honom göra nått? Jag vet att jag va sån innan. När jag va yngre. Alt skulle göras på mitt sätt. Så det va lättare om jag gjorde det själv. Men nu har jag lärt mej att om jag någongång ska få en pojkvän att göra saker utan att jag måste säga till och visa, så måste jag låta dem göra på sitt sätt. Vem bestämmer hur en säng ska vara bäddad varannan dag lixom. Mötas på halva vägen var e det rätta. Och jag har sovit som en prinsessa i natt efter att han bäddat! :-P Ska kanske tillägga att han är väldigt duktig på annat, som att hålla ordning, diska och göra thaimat! :-* Där behöver jag varken säga till eller visa! Och snart kanske han renbäddar sängen utan att jag nämnt de? Work in progress!

Idag slutar jag 18! Och är sen ledig helgen. Jobbar inte helg förrän i mitten av augusti!

Dax att kliva av bussen och på färjan! Ha en skön dag!
.

Inga kommentarer: