söndag 24 juni 2012

Söndag 24e Juni - 2012.

God morgon!

Här sitter jag vid mitt köksbord med en kopp kaffe. Jag tänkte ge mej ut på en pw med vovven bara jag vaknat till. Det e skitväder ute, men än regnar det inte.

Så skönt att midsommarafton e på en fredag! Så hinner man ta igen sej på lördag och sen ha en söndag att hitta på saker oxå! Så va gjorde vi på midsommar då?

Jag slutade jobbet vid 11, så F kom och hämtade mej då. Köpte jordgubbar påvägen hem. Hem till mej och jag fixade mej. Sen packade vi bilen och åkte hem till F med Texas. Han skulle vara där undertiden vi va ute och firade midsommar. (F's mamma tog hand om honom.) Sen tog vi bussen ut till saltholmen, och båten ut till styrsö. Mysigt stället! Vi va 13 stycken som firade. Vi grillade, och hade faktiskt inte alls så trevligt. Va ju tänkt att vi skulle stanna kvar. Erika hade gjort så fint till oss i gäststugan. Men vi tyckte inte det va värt att stanna, av olika anledningar. Så jag och F, plus ett par till tog 22 båten hem. Där på fastlandet stod F's mamma med hundarna och väntade på oss med bil! :) Så vi åkte hem till det andra paret och drack lite vin och käkade mina jordgubbar som inte vi hunnit äta på ön.

Just nu känns stämningen lite konstig, efter det som hände där ute. Jag vet inte alls vart alla står i den situationen. Men jag är glad att jag sa ifrån och att man inte kan trippa på tå för andra gång på gång. Någon gång måste det vara nog.

I går låg vi och degade hemma hos F. Vi kollade på filmer och åt kebabsallad/pizza! Mums! Vid 20 tiden. när F kände sej redo att köra bil så åkte vi hem till mej. Började följa en serie så vi såg 2 avsnitt. sen gick vi och la oss.

Idag vet jag inte vad som händer? Jag tänkte att man kunde hitta på nått med några. Typ spela minigolf eller nått? Men vädret ser inte så lockande ut. Så skulle jag behöva en sväng till ikea. När min syster va här så plockade de med sej min skohylla/hatthylla/hallspegel, för att ha i vår gäststuga hemma hos Mamma. Jag skulle ju ändå köpa nytt, och ny hatthylla fick jag av F's mamma. Som bara ska målas vit.

Nej nu får jag hälla i mej kaffet här, så jag kommer ut innan regnet börjar falla.


Tog en promenad med vovvarna igår :)

Lördagens frukost! Bästa frukosten!

Texas va med och hade lördagsmys!
.

Inga kommentarer: