tisdag 5 juni 2012

Monday Bar black and white - 2012.

Började med att vi klev på båten vid 16 tiden. De hade tryckt fel namn på våra hyttkort. En kompis hade bokat biljetterna åt med och F, plus 3 andra. De 4 skulle bo tillsammans och jag och f skulle bo i en hytt. Men enligt biljetterna skulle vi bo i 4 hytten. Vi sket i det och fick heta Jennifer och Chris i 2 dygn. Vi gick till våran hytt och lastade in grejerna. Sen vidare för att kolla in båten. Alkoholen såldes inte förrän 20.30. Så vi fick snällt väntas. Vi klev ut på sundeck och dansade tills alkoholen kom fram. Denna kvällen körde de hardstyle på stora golvet och trance på lilla. Jag va inne på lilla golvet en gång för att kolla till pojkvännen efter att han tröttnat på hardstylen och bytt golv. Jag röjde fram till klockan 4! Då hade min prins redan trappat upp och lagt sej. Brennan heart va grym! Man kunde alla låtarna han spelade! Och när han börjar sin spelning med lose My mind, så kan det inte bli bättre! Jag har aldrig skrikit så mycket som jag gjorde under denna kvällen!

På fredag vid 11 kunde man kliva av båten om man vill se lite av Riga. Men eftersom våra båtbiljetters namn inte stämde överrens med våra passnamn så hoppade vi över det. Vi gick till frukostbuffen istället. Betalade 100 kr var och fick äta så mycket man ville! Det fanns allt! Och lchf va inte svårt att följa på denna buffén, om man vill det. (Jag fuskade med lite juice och frukt.) Inte det minsta bakis va vi heller! Underbart! Vi knackade på hos våra vänner och joijnade dem upp till sundeck. Regn. Och vi hade planerat att inte börja dricka förrens i kväll. Men när klockan slog 13 så kunde varken jag eller F hålla oss. Vi drog igång! Redan vid 15 började jag bli rejält rund under fötterna. Och nej, det va inte båten som gungade, för vi låg kvar i hamnen i Riga fram till 17. Vi dansade på i regnet. Vid 18 skulle vi byta om och göra oss redo. Spelningarna på stora golvet drog igång vid 20. Då fick F för sej att vi skulle vila en stund!! Jag ville inte vila! Då hade man aldrig kommit upp igen! Så vi öppnade en varsin burk och fortsatte att dricka. Gjorde oss snygga och gav oss ut och festade vidare i bland hytterna. Trance alltså. För mej är trance lugn musik. Inget man dansar till, eller jo. Men hardstyle röjer man till, trance myser man till. Jag kan säga att jag ändrade uppfattning ganska snabbt. När W&W spelade så stod jag längst fram! Jag såg varken F eller mina vänner på flera timmar. Jag visste vart de stod, men jag va inte intresserad av att stå med dem. Jag va helt inne i musiken och hade rysningsattacker gång på gång! Nu vet jag vad F snackat om. Och trance e nog min nya favorit genre. Vid 4 på morgonen hade W&W spelat klart. Nu va det någon Simon som skulle spela. (ja jag suger på dj:ns namn!) och känner såklart igen låten! Progg! Han spelar progg ju! Inte trance! Sen känner jag hur någon sliter tag i min arm. Jag vänder mej om och ser F. Han skriker i mitt öra: hör du?! Progg! Han spelar Neelix! F va i extas och sen såg vi inte varandra på en timme igen. Haha! Vi hänger väldigt sällan på varandra när vi är ute! Kanske därför det aldrig bli bråk? Och att vi kan kärleksfulla gå hem tillsammans hand i hand? ;-) Jag hoppade i säng vid 5. Lämnade F på dansgolvet. Spelningarna skulle sluta vid 6. Han skulle komma upp till hytten då. Jag gick och la mej och kunde inte somna alls. Massa ljud överallt och jag va fylld av massa känslor och intryck. Jag hade lyssnat på underbar musik. Och F kom aldrig vid 6. Så när klockan närmade sej 7 så orkade jag inte ligga kvar. Jag gick upp och ut för att leta upp honom. Gick igenom hela båten. Ingen F. Tänkte att han säkert satt i en hytt och festade vidare. Så jag fick tillbaka till våran hytt. Då står F där och knackar på min dörr. Med en baguette och 2 vatten i handen. Klockan började närma sej halv 8 och vi skulle kliva av båten om 2 1/2 timmar. Då ska vi vara fräscha, ha packat ihop och förhoppningsvis fått i oss något i magen. Vi somnade båda 2. Slocknade som små barn. En timma senare ringer klockan! Fy fan va dåliga vi var! Kan kunde inte sträcka på mej och gick som en ostbåge och försökte packa ihop. F tvingade in sej i duschen. Och efter ett övervägande så jag gjorde samma sak. Mådde mycket bättre efter det och fick till och med i mej frukost! 09.30 svensk tid klen vi av båten. Tog en taxi till närmsta tunnelbanestation och tog den till t centralen. Tåget hem till Göteborg gick strax efter 11 och tog 5 timmar. Jag sov nästan hela vägen hem.

Slutsummering: hade skitkul! Men det va nog min första OCH sista kryssning. Inte för att det va något fel på båten, maten eller musiken. Utan för att det är väldigt speciella människor med på båten. Både jag och F ville hem när vi upptäckte vilka människor vi skulle festa med i 40 timmar. Jag kan säga att mitt gäng som jag va där med stack ut mest av alla. Inte för att vi klädde oss extremt, utan tvärt om. Hemma på dansgolvet ser alla ut som oss. Det gjorde inte de. Dessutom trodde vissa att det va en raggningsbåt. Varannan person stötte på mej. Och jag fick en och annan kärleksförklaring av okända män/pojkar. Smickrande till att börja med. Men när det slutar med att folk drar i en åt alla håll, då vill jag bara gå och lägga mej. Låt mej vara lixom. Jag är här för musiken. Jag sa till F att nu får han banne ge mej en ring på mitt vänstra ringfinger! Så jag ser lite upptagen ut åtminstone.
.

Inga kommentarer: