lördag 30 juni 2012

Myskvällen e här!

Sikket jävla pass det blev på gymmet! Underbart! Ben/rumpa/vader och avslutade med mage! Svetten rann och mina ben darrade som på bambi! Älskar såna pass! Det får nog bli ett i morgon oxå. Axlar och bröst tänkte jag köra. Det beror på när F kommer hit tillbaka, (så att han kan ha koll på lillen undertiden.) F har ju spelning i kväll, och den är nära där han bor. Så han sover hemma hos sej i natt. Jag och Texas e alltså ensamma! Underbart! ;) Jag gillar att vara själv. Trodde aldrig jag skulle få höra mej själv säga de.

Invigning av nya dojjorna! Skönta!

Ja, nu är han hemma min lilla Texas! Mattes prins! <3

Jag hittade en bur på blocket förut till honom som vi åkte och hämtade. Sen svängde vi förbi affären och sen hämtade vi lillen! :D Han va överlycklig av att se oss! <3 Operationen slutade på 27.000 kr och i karlstad kostade det 3000 kr. Så nu är vi uppe i 30.000 kr. Jävla tur att det finns bolag som försäkrar djur! Han kommer att behöva gå på återbesök var 14:de dag, tills benet e läkt. Så det bli några röntgenbilder. Om 2 veckor ska stygnen tas. Och han har fått medicin som han ska ha varje dag i 10 dagar.

Jag har bäddat åt honom i buren nu, med hans korg och hans mat/vattenskål. Han har inga problem att vara därinne alls, vilket jag trodde. Men eftersom det är en gallerbur så har han ju koll åt alla håll. Man måste ha honom i buren för han får inte röra på sej alls. Jag fick bära honom ner honom till gården nyss för att kissa, men han ville inte kissa. Jag satte ner honom på hans 3 favoritställen att kissa på, men inget dög. Han stod bara på sina 3 friska ben och glodde på mej frågandes. Så han va väl inte kissnödig. Han slängde i sej en stor skål med mat direkt han kom i i buren förut. Det är väl ett gott tecken på att han mår bra. Han e ju inte någon storätare annars.

Äntligen hemma! <3


Jag har grejat i köket en stund, gjort vaniljplättar (keso, fiberhusk, ägg och vaniljpulver) som jag ska äta till frukost i morgon tänkte jag. I sängen kanske? :D Så har jag gjort kycklingklubbor i ugn för att ha på pizzan jag ska baka i morgon. Jag har oxå gjort matlådor till mej och F för frukost mån/tis. Och sist men verkligen inte minst så har jag gjort chokladmousse! :D (smält 100 mörk choklad, vispa 3 dl grädde löst och vispa i 2 ägg gulor, sen blanda i den smälta chokladen och häll sedan upp det i 4 mindre glas. Till det kan man ha enbart vispgrädde eller varför inte toppa det med varma hallon.) Så nu kan jag ta det lugnt. Ska ta ett bad, sen plocka med mej Texas till soffan och mysa med honom.

Ha en skön lördagkväll!

XOXO.


Inga kommentarer: