torsdag 21 juni 2012

Torsdag 21e Juni - 2012.

Heej!

Blev inget mer bloggande igår! Jag fick besök! :-) Min lillasyster, hennes man och min systerdotter kom på besök! (jag vet, min LILLAsyster är gift och har barn?! Jag ligger lite efter!) De hade bott på ett spa 14 mil ifrån Göteborg (de bor i Karlstad) och tittade förbi en natt! Så vi hade en jätte mysig dag! Efter att jag varit och vaxat mej så mötte jag upp dem hemma hos mej. Vi gick in en sväng med alla saker de hade med sej, sen tog vi bussen till Liseberg! Första turen dit för i år! Vi käkade mjukglass, drack latte, spelade lite och jag åkte en karusell med Julia! Den enda hon fick åka. Hon blir 2 år i Juli. Hon e helt underbar! Hon blev ju bara imponerad av att åka buss och spårvagn! Hahaha! "Åka mer Moster Nenni!" Hon fick ju såklart syn på kaninballongerna. Så jag fick väl köpa en till henne! ;-) Hon kunde gömma sej bakom ballongen, så stor va den! När vi tröttnat på Liseberg, eller när Julia deckat i vagnen så drog vi hem till mej. Handlade påvägen. Där hemma va F som förberett grillen. Så vi grillade gott kött och hallumi. Satt ute på gräset vid lekparken så Julia kunde leka och Texas kunde springa runt fritt. Vi hade köpt med jordgubbar och grädde som vi åt framför tvn. Julia härjade runt så till och med Texas tröttnade! Och det hör inte till vanligheterna att han går undan! Runt midnatt dunstade vi i säng! Så idag är jag inte så jätte piggelin! F och jag sov i bäddsoffan (den är lika stor som sängen när man bäddar ut) för att de inte skulle bli störda när vi gick upp till jobbet idag. Hade så gärna varit ledig idag oxå! Men jag träffar dem på onsdag igen när jag åka upp till Värmland och ska vara där 5 dagar. :-) Ja F ska ju oxå med. <3




Idag jobbar jag till 22, sen ska jag jobba några timmar i morgon på förmiddagen, så jag övernattar på ön. Har lämnat all "midsommar-bestyr" till F! Ska skicka en to-do lista till honom sen. ;-) Sen åker jag typ direkt ut till Styrsö (en sväng förbi hemma och fixa sej) och firar midsommar med F och vännerna!

Nej nu ska jag hoppa på färjan! Hörs under dagen! Det ser ut att bli stekarväder i dag! Hur gött?!
.

Inga kommentarer: