söndag 10 juni 2012

Söndag 10e Juni - 2012.

Hejsan! 

Vilken tråkigt dag! Det e grått ute! :( Vi som inte kan fixa nått i hallen idag eftersom tapeten måste sitta i ett dygn innan man kan måla på den! Så vi kommer kunna måla vid 17 tiden. Jag tänkte ju ta med F ut på en inlines tur, eller en sväng till cykelaffärerna för att kolla om man hittar nån cykel. Men frågan är när F vaknar. Det blev lite ändrade planer i går. Efter att vi hade käkat och skulle slå på en film så ringde en utav hans vänner och frågade om han ville med ut. Så han drog iväg här. Jag jublade inombords! :D Inte för att jag tycker att det är jobbigt att ha honom här, utan att jag har längtat efter att få va lite själv. Så när han åkt så hoppade jag i ett varmt bad. Mitt i natten. ;) Smörjde in mej med en skön lotion och hoppade i säng med min dator och låg och surfade runt en lång stund. Sen somnade jag runt 2 tiden. F ringde 2 timmar senare och sa att han va påväg hem. Så nu ligger han här och sussar i min säng. <3

Själv sitter jag i min morgonrock. Har betalt en faktura. Och funderar på om min hund ska vakna snart så jag kan gå ut med honom. Jag njuter av tystheten här i soffan. I början när jag precis träffat F så va det skit jobbigt att jag alltid vaknade innan honom. Jag ville alltid väcka honom så man kunde hitta på nått. Nu har jag lärt med att man inte ska väcka en björn som sover för man vet aldrig vilket humör den har. ;) Så nu brukar jag gå upp och fixa mej, ta en kopp kaffe och sen ta en promenad med Texas. Då brukar han ha vaknat när jag kommer hem. Har han inte vaknat så brukar jag göra frukost till oss. Då vaknar han av doften. :P Superskönt att ha en timma eller 2 för sej själv på morgonen. Idag vaknade jag dock lite senare än vanligt. Jag hade faktiskt ställt klockan på 9, men jag orkade inte upp. Sängen va för skön. Och så kom Texas och kröp intill mej. Somnade om och sov 2 timmar till.

Nu har jag tänkt att vika tvätt, så får vi se när mina 2 prinsar vaknar till liv.

PS. Idag visar vågen - 0.5 kg. För er som undrar hur kaseinet funkar. ;) ds.

.

Inga kommentarer: