måndag 3 mars 2014

Ekologisk frukt.

Jag har börjat smuggla ner ekologisk frukt och grönt när jag handlar. Innan har jag tänkt att det är ju så mycket dyrare. Men sen har jag tänkt efter. Varför ska man välja det billigare alternativet när det är sämre? Jag köper ju tex inte det billigaste tvättmedelet, utan jag köper ju det som är bra. Och det är ju inte så att vi måste snåla in på maten. 

Och nu har vi snart en bebis här som skall så småningom börja äta. Och man vill väl inte att han ska få i sig massa gifter? Vet inte hur mycket som förs över i bröstmjölken. Men jag vågar då inte chansa! Så nu är det ekologisk frukt och grönt som gäller så gott det går. Innan jag köpte ekologiska äpplen så skalade jag dem alltid. Så äckliga på ytan ju! Men nu behöver jag inte skala dem! Och dessa va dessutom mycket godare! Tummen upp! 


Hör kan ni läsa mer om ekologisk frukt och grönt: http://www.ekofrukter.se

Inga kommentarer: