tisdag 11 mars 2014

Rubbad nattsömn!

Hejsan!

I natt vaknade jag vid 02.30, kissnödig! Upp och kissa och somnade om. Vaknade 03 igen och va kissnödig! Så det va bara att palla sig upp en gång till och tömma de där 3 dropparna. Men sen lyckades jag inte somna. Låg i sängen till klockan va 04.40. Sen gav jag upp. Tänkte om jag käkar lite så kanske jag blir trött. Men det hjälpte inte de minsta! Så jag satte mig med datorn i köket och fyllde i ansökan på föräldrapenningen. Så nu är den påbörjad i alla fall. Jag har ju redan ett ärende hos dem sen gravditietspenningen så det ska nog gå rätt fort. Vid 6 vaknade Fredrik. Han undrade vad jag gjorde uppe! Haha! Mina sovrutiner har verkligen blivit skeva nu! Jag åt lite mer frukost vid 7 och tog sen en powernap på 30 minuter.

Vid 9 hade jag ju tid hos BM så jag gjorde mig i ordning och gick bort.
Sen har jag ätit pannkakor och solat på balkongen. 


Så jäkla underbart! 

Nu har jag satt ihop badrumsskåpet som vi köpte i helgen. Och ska snart dra fram dammsugaren! Det har kommit fram massa gips från när vi gipsade magen i helgen. Så jag får köra dammsugaren ett varv. Sen är schemat tom! Ska kanske ta med mig Texas ut lite. Det är verkligen helt underbart väder i dag! Och hade gärna dragit iväg och fikat någonstans i solen. Men det är inte lätt att gå nu när han trycker neråt. Så jag håller mig hemma. Pysslar här istället. Får fika på balkongen. Tyvärr så går solen bort från vår balkong runt 13. Så man får gå ut och sätta sig. Morgondagen och torsdag ska också bjuda på sol! Så jag har något att göra på förmiddagen 2 dagar till. Funderar på om inte Fredrik skulle få ta upp grillen från förrådet. Kanske grilla lite kyckling i veckan? Mums! Vi får se vad vi hinner med. Det kan ju faktiskt komma en överraskning när som helst! 

Inga kommentarer: