onsdag 12 mars 2014

Målning, glass och film!

Hej hej!

Ännu en dag har gått utan ett tecken på att bebis ska komma till oss. 

Vaknade vid 7 i morse utvilad efter 9 timmars sömn. Underbart! Käkade frukost och plockade lite hemma, sen tog jag med Texas ut i solen och kastade boll. Så han fick göra av med lite energi. 


Skynda dig matte!! 


Kom igen! Kasta bollen nu! 

När vi kom upp igen så gjorde jag mig en kaffe och satte mig på balkongen. Idag fick kulan sola en liten stund. Men bebis sparkade så mycket när magen blev varm så jag fick ta på mig någon över magen som skyddade lite. Det blev lite för obekvämt av hans fot mot revbenen. 


Min fina lilla kula! ❤️

Satt och slappade i solen till 12. Sen åt jag lunch och drog igång med städning av balkongen efter det. Torkade rent och tvättade staketet som jag sen målade en gång. 


Det va ju blått innan. 

Såg sen att man va tvungen att vänta 24 timmar med att måla det en andra gång. Så jag packade ihop grejerna och gick in. Solen försvinner ändå vid 13 som sagt på  min balkong. 

Plockade lite inne och tog mig ett skumbad. :-) Fixade i ordning mig och smsade Fredrik att jag va sugen på en glass i solen. Han ringde när han va påväg hem och sa: 
- Jo jag undrar om jag får bjuda dig på en glass i solen? ❤️ 
Så vi åkte bort till ett glasshak på backaplan.


Hallon och lakrits, och nötkräm! Mums! 

När vi ätit glassen så insåg vi att vi va hungriga. Så vi drog och skulle äta thai. Det va stängt pga sjukdom?! Så det blev pizza istället. :-D en halv utan kanter för min del. Mer går inte ner i kistan längre.
Vi åkte sen hem till Evelina, Daniel och Mathilda och sa hej en stund. 

I kväll har vi kollat på en film. Allt för att ta bort tankarna om bebis. Men det är inte lätt. Han gör sig påmind hela tiden. Fredrik har suttit och hållt sin hand på magen och skrattat åt vilken liten plats han har kvar därinne. Så har han bett honom komma ut några gånger. ;-) 

Nu ska jag sova. Hoppas på en lika bra natt i natt som igår. I morgon ska jag måla staketet och passa på att sitta i solen. För sen ska det bli skitväder i en vecka typ. Så jag ska samla på mig så mycket sol jag kan i morgon. Hoppas verkligen bebis kommer snart! För jag vet va deppig jag kommer vara när regnet öser ner ute och jag fortfarande går med bebis i magen. :-/ då får man aktivera sig! Hade ju passat med bio. Om stolarna inte va så jäkla obekväma! De borde finnas några "höggravid-stolar" i varje biosal! Eller sån funktion det är i bilsätet. Så man kan fälla ryggen. Det måste jag göra nu när vi åker mycke bil. ;-) 

Natti natti! ❤️

Inga kommentarer: