fredag 28 mars 2014

Man trodde ju att man köpt allt.

Jag kommer sammanställa alla saker vi köpt till Lowe. Omvi anser att något va onödigt. En sak har vi upptäckt va ett onödigt köp. Skötbordet, som jag skrivit om tidigare. Det kommer en tjej och ska köpa det i morgon. 

Saker jag inte köpt va täcke och kudde till vagnen. Så pandakudden vi köpt till sängen har vi flyttat med till vagnen. Väldigt bökigt för det är lätt man glömmer något när man har en skrikande fullt påklädd bebis som väntar på att man ska börja röra på vagnen så han blir lugn. Täcke till vagnen behöver vi inte då vagnens tillhörande åkpåse passar i liggdelen. Men vi behövde ett mindre täcke än vad vi köpt till spjälsängen då Lowe ligger i sitt babynest. Så jag beställde en kudde till vagnen och ett mindre täcke till babynestet. 


Blev samma märke som vi har på spjälsängstäcket. "Rätt start". 

Jag har också upptäckt att vi behöver en svag lampa. Lowe har lite svårt att hitta rätt när han ska liggammas på natten. Och jag ser ju inget i mörkret så jag kan ju inte hjälpa honom. Att tända sänglampan är inte att tänka på då det blir alldeles för ljust, och både jag och Lowe vaknar till. Och då har man tappat själva liggamningssyftet: att somna om fort. Så jag beställde en nattlampa. 


Denna söta sköldpadda! Den går på batteri och har 2 styrkor att välja på i ljuset. Den har även timer så det går att ställa in den så den släcks efter 10/20/30 minuter. Den blir heller inte varm, så om Lowe är lite mörkrädd när han bli äldre så kan han ha den jämte sig i sängen. Fanns i 2 färger till, men valde en med vitt skal för att få vitt ljus. Hoppas den hjälper oss om natten nu. :-) 

Inga kommentarer: