söndag 9 mars 2014

Söndagsnöje!

Gokväll! 

Idag vaknade jag av klockan som ringde 7.30. Vi hade bestämt oss för frukostbuffé! Och jag ville upp och duscha innan. Körde en helrenovering med inpackning, ansiktspeeling och kroppsskrubb. Sen fixade jag mig. Solen sken och vi va på gott humör båda 2! Kändes att detta skulle bli en härlig dag! 

Vi åkte bort till svärmor och plockade upp henne. Hon ville med och äta frukostbuffé. Vi va på samma ställe som förra helgen. Idag va det typ tomt! Sist va det fullt. Satt och käkade och pratade i lugn och ro. Efter det passade vi på att handla när vi va så nära Ica maxi. Vi körde sen hem svärmor och åkte hem med matvarorna. Åkte vidare till Ikea. Köpte badrumsskåp och en ny spegel till badrummet. När vi va klara där va ju klockan bara 13. Vi kunde ju inte åka hem och sätta oss så vi åkte till Slottskogen och tog en fika i solen. 


Delade på en cheesecake och en hallonsoda, plus kaffe! Härligt! Fredrik spanade på barnvagnar för helt plötsligt säger han: "där står en joolz!" (Som vi har) sötis! Vi satt och pratade om att nästa gång vi ska dit så har vi barnet med oss utanför magen. Att vi kommer vara mycket i Slottskogen i sommar med bebis. Så mysigt att se honom lika engagerad i detta som jag är. Klart det är ju hans bebis också. Men jag har ju trots allt burit på barnet och känt av det så länge. Tror inte alla killar fattar mentalt att det ska bli ett barn av det, men det tror jag faktiskt Fredrik förstår. 

Efter Slottskogen så åkte vi till Matt-landet. Vi är ju på jakt efter en matta till vardagsrummet. Men ingen föll oss i smaken. Vi gick in på en barnbutik bredvid och köpte en blöjhink istället! Hehe!


Så nu hoppas vi denna gör det den ska, ta bort lukten av dem eftersom denna ska stå i sovrummet. Annars får den flytta in till badrummet. 

Sen va jag alldeles slut i magen! Fick halvligga ner i bilen för att magen vart så trött. Vi åkte hem och Fredrik drog igång och dammsög och skurade. Jag kunde ju inte lägga mig då, så jag började ju greja och bytte "tassar" på kökstolarna när de ändå stod upp och ner på bordet. Fredrik sa tillslut till mig. Skrattade lite och sa att nu får jag ge mig och att jag nog borde lägga mig ner en stund. Så jag fick väl snällt göra det. ❤️ Han sa till mig förut när vi gick i barnbutiken att jag måste nog börja vila lite nu för att samla kraft. "Tänk om den drar igång när du precis sprungit på stan i flera timmar. Då kommer du ju inte orka föda barn." Han har rätt! Men jag har så svårt att ta det lugnt när kroppen tillåter mig att köra på. 

Han lagade middag till oss. Och jag behövde inte ens diska. :-*

 
Fläskfilé med rotfrukter i ugn. Jag är en sån såsgalning och ingen sås hemma! Så det blev hamburgardressing och ketchup till! :-D Det va nog den godaste fläskfilén jag ätit! Helt perfekt! Han kan min man!

Och i kväll fixade vi avgjutning av magen! Det va lite för pilligt för Fredrik så det kom några svordomar emellanåt. Haha! Men till slut fick han in rätt teknik. Satt med den på i typ 45 minuter sen la vi den på köksbordet. Så nu ligger den och torkar helt. Ska ligga så i 24 timmar. Den blev jättefin! 



Kommer mer bilder sen när den är helt klar. Tänkte trycka lillens hans och fot på den sen när han är ute. 

Nu ska jag lägga mig och sova. I morgon är schemat jätte tomt! Och det förblir nog så. Bebis har ju BF i morgon. 100 % av gravditeten har gått. Kommer han i morgon? Nej det tror jag inte. Men man vet aldrig. Han har varit en busig kille och bökat för fullt idag. ❤️ Titta ut istället och busa på utsidan vår lilla Prins. 

Inga kommentarer: