lördag 29 mars 2014

Klippning, storstädning och ny matta!

Hej!

Klockan är strax efter 3 och nu är det faktiskt inte Lowe som håller mig vaken. Visserligen va det han som väckte mig nyss för att äta lite, men han somnade om direkt efter käket. 

Fredag i går. Jag hade bokat in klippning hos min frisör. Det va dags. Så slitet i topparna. Skulle behövt slinga utväxten också. Men vågade inte riktigt vara borta så länge från Lowe. Men det slutades att Fredrik och Lowe hängde med. Så jag hade kunnat slinga det egentligen. Men det får bli nästa gång.

Innan vi åkte in så körde vi storstädning hemma. Lowe satt nöjd i sin babysitter en timma medans Fredrik dammsög och jag dammade


Så skönt att han gillar att sitta i den!

Vi höll Lowe vaken fram till 12 så att han skulle va trött när vi åkte in till stan. Han käkade och sen åkte vi in. Så han sov igenom hela statsbesöket. :-) 

Vi va och hämtade ut vår matta som kommit, påvägen hem. 



Nu ska vi bara köpa nytt soffbord. Vi har hittat ett snickeri här i Göteborg som gör bord måttbeställda. Jättefina! Så vi ska beställa ett därifrån. 

På kvällen igår kom Fredriks mamma och syster för att mysa med tacos och Lowe-gos! Han sov nästan igenom deras besök också. Klart han vaknade till på kvällen när det typ va läggdags. Men Fredrik och jag satte på en film runt 23 och Lowe somnade då i mitt knä. 


Mysa lite i mammas famn innan läggdags. 

Fredrik bar över honom till Babynestet som låg i vår säng. Första gången han somnade utan att vi låg redo själva för att sova. Men vi tog beslutet att stänga av filmen och lägga oss också. Passa på medans han sover. 

Idag är det lördag och solen skall skina! Så idag blir det barnvagnspromenad och så ska vi premiärgrilla! ❤️

Inga kommentarer: