tisdag 18 mars 2014

PKU prov och fika hos svärfar.

Hej hej! 

Sitter här med en sur liten bebis. Inget funkar förutom att amma. Gick iväg till affären förut och Lowe skrek från att jag gick tills jag kom hem! Fredrik bytte på honom i badrummet där vi har skötbädden på tvättmaskinen. Tvättmaskinen va igång och direkt han la Lowe på den så slutade han skrika. Fredrik satt på toaletten och Lowe låg nöjd på en skumpande (såklart inte centrifugerande) tvättmaskin. Haha! 

I natt sov Lowe korta stunder mellan 22-01 sen sov han mellan 01-04, vaken mellan 04-05.30. Ammade och krånglade. Sen fick Fredrik ta över. Han gick runt med honom i en kvart. Då somnade han och sov mellan 06-09 i sin egna säng. :-) så härligt att se Fredrik lägga ner Lowe sovandes i sängen och sen komma och krypa ner bakom mig och få somna om i hans armar. ❤️ Man blir så stolt när man ser dem ihop. 

När vi vaknat så va det frukostdags! Lowe fick testa newbornstolen för första gången och där satt han nöjt under hela frukosten. 


Vid 14.30 hade vi tid på storken så vi åkte dit för att ta PKU provet. Det va inte populärt! Aj aj! De gjorde ont i både Lowe mig och Fredrik! Ursch! 


:-( inte roligt! 

Han vägdes också och kissade rakt ut på vågen! Haha! (Han gjorde samma sak när Fredrik bytte på honom i morse!) Nu vägde han 3710. Så han har gått upp hälften av det han gått ner efter födseln. Vi ammar på bra. Vi kom till avdelningen vi låg på. Och när jag såg en pappa komma med sitt barn i en såndär balja så började jag lipa! Kan redan längta efter att föda ett barn till! :-P

Efter storken så åkte vi till Frölunda torg. Jag är för feg för folkmassor och bebis än så Fredrik och Lowe stannade i bilen. Jag ville köpa en lite tunnare overall till Lowe. Han har en som är jättestor på honom så köpte en lite mindre på h&m. Köpte även med semlor så åkte vi förbi svärfar och fikade. Hämtade hem Texas dessutom som vart helt exalterad när han såg Lowe! Sniffade och pussade honom på kinden. ❤️ 



Trött kille påvägen hem. Skönt att babyskyddet och åka bil funkar bra! ❤️ 

Nu ska vi fixa lite käk här. Jag glömmer att äta. Har bara fått i mig gröt, ett ägg, en semla och 2 mackor idag. Påtal om mackor. Lowe ville ha käk innan vi drog så jag gick ta mina mackor och äta i bilen påvägen till storken förut! 


Jag antar att det bara är att vänja sig? 

Nej nu ska jag lägga undan min sovande bebis. (Om det går) och hoppa in i duschen och fixa lite käk. Sen blir det filmmys. ❤️

Inga kommentarer: