måndag 31 mars 2014

Första dagen ensam med Lowe!

Idag gick pappan tillbaka till jobbet. Nu va de 2 mysiga veckorna slut. Trist! Men ändå skönt att få börja med nya rutiner. 

Vi höll Lowe vaken till 20.30 igår. Jag ammade honom vid 20 i vår säng. Där somnade han efteråt. Sen gick jag ut och la mig i soffan med Fredrik. Låg i hans armar. Tänkte vi skulle ha lite egentid. Men det sket sig. Jag va jättetrött och tänkte att det va bäst att jag också sover när Lowe sover. Så vid 21 gick jag och la mig. Lowe vaknade för blöjbyte och mat först vid 00.30 och sen vid 04, han somnade om fort båda gångerna. Alla vaknade av Fredriks väckarklocka vid 6. :-( Fredrik sov med proppar i öronen och vaknade såklart inte. Jag vaknade och puttade till honom. Lowe vaknade oxå. Så det va bara att kliva upp och byta blöja och amma. Vi somnade om till 8. Då klev vi upp. Satte på Texas selen, jag fixade mig och klädde på Lowe och stoppade ner honom i selen och gick ut. En runda på en kvart. Lowe somnade, så jag la honom och slängde i mig frukosten. Livrädd att han skulle hinna vakna innan jag ätit klart. Haha! 


Gröt och ägg + vitaminer! Frukost som man står sig länge på! 

Lowe vaknade såklart ganska snabbt igen så jag plockade upp honom så myste vi i soffan. Han somnade på mig och jag lyckades också somna en halvtimma. 


Vi tog oss sen ut i solen. Denna gången i vagnen. Herrn i vagnen somnade såklart inte. Utan låg vaken i vagnen och tittade. Skrek till var 100:de meter när nappen flög ur. :-P 


Väl hemma va det dags för min lunch. Lowe ville inte sitta i sin babysitter alls idag, så jag fick äta med ena handen och hålla Lowe med andra handen min famn. Fick äta mitt kött som en macka! Haha! Lunchen gick ner lika fort som frukosten för Lowe ville ju såklart också ha lunch när mamma åt lunch! ;-) 

Vid 14.30 somnade han äntligen. Sur bebis! Jag vaggade honom i min famn och sjöng. ♡ 

Fredrik kom hem 16.30. Så skönt! Lowe vaknade vid 17.30. Hur klarar sig ensamstående?! Fredrik fick underhålla Lowe efter att jag gett honom mat. Så passade jag på att hänga tvätt och fixa lite. Sen gav vi oss ut på en promenader vagnen. En väldigt kort! För vi hade klätt oss alldeles för lite så vi frös båda två. Tog en sväng förbi torget bara och sen gick vi hem. 


Vi försökte hålla Lowe vaken efter promenaden men det va omöjligt. Hoppas han somnar nu i kväll.. 

Nu ska jag snart försöka lägga Lowe. Ikväll är jag inte lika trött som igår så det blir nog en kopp te och mys i soffan med Fredrik innan läggdags. 

Under dagen i morgon har vi heller inget planerat, jag och Lowe. Så det blir väl promenad. Hoppas solen skiner! Vid 17 däremot så får vi besök av Lowes farmor och faster! Johanna åker till Grekland nu i veckan och jobbar säsongen där. Så han kommer ha växt endel när hon ser honom nästa gång. 

Inga kommentarer: