tisdag 28 maj 2013

Åh en PW till! Man tackar!

Hej hopp!

Nu sitter jag svettig och go på bussen hem. Jag gick ifrån jobbet till båten. (Jobbar ju på en ö) Tog exakt 30 minuter. Det är 3 km långt. Och Texas va med! Han låg före mej hela tiden! Så han drar då inte ner tempot! Jag får skylla på att han har 4 ben och jag bara 2! ;-)

Så nu har man gått lite 6,5 km + 2 promenader på jobbet idag! Hujedamej! 

Nu är jag ledig i 5 dagar. Kör igång och jobbar på måndag igen! Så nu kommer jag ha massa tid! Tid till att renovera hemma! 

I morgon kommer ju mäklaren vid 10. Vi ska gå igenom vad han tycker vi ska fixa för att få upp värdet som mest. Så jag får så mycket som möjligt när jag säljer den sen. Badrummen ska ju föreningen börja fixa januari 2015. Så där är det igen idé att jag gör nått. Man får de dessutom gratis, och inte ens hyran ska höjas. (De har redan höjt den med 7 % för att få in de pengarna som behövs för att göra stambytet.) Min hyra ligger nu på 3430 kr. För en 1;a på 53 kvm. Där ingår tvn, all el och parkering. Så jag har ju rätt så bra hyra! (+ lite i bolån oxå då såklart. Jag va ju inte miljonär när jag köpte den!) Vi har ju gjort om lägenheten så det finns ett sovrum. MEN för att kalla den för en 2:à så måste sovrummet ha ett fönster. Och det har det inte hos oss. Men det är stort nog med att ha en dubbelsäng med 2 sängbord bredvid. Och en stor byrå med ganska mycket golvyta mellan säng och byrå. Så perfekt planlösning som jag har på min etta är nog inte lätt att få tag på! Jag har ju dessutom en stor klädkammare, ett kök där jag får plats med ett runt bord med 4 stolar, utan problem. När den ligger ute för försäljning så kan jag länka den här! Men det tar kanske ett tag innan jag säljer den. Vill ju egentligen hitta något nytt innan. Och på sommaren brukar det ju inte dyka upp några lägenheter att köpa. Ligger en ute nu. Men vi vill inte skynda på! Så vi får avstå den! :-/ 

Nu ska jag slå på någon grym musik och fira in min ledighet! Hej hopp!


 Tröttaste killen!




Inga kommentarer: