onsdag 29 maj 2013

Mäklare, inpackning och andra hand?

Hej hej!

Ligger i min säng och har så svårt att somna! Många tankar i huvudet just nu! Men det är bara bra tankar! (Tur de!) Så jag tänkte jag kunde blogga om dagen som varit. 

Vaknade vid 6 av att F gick till jobbet. Jag slog på min iPad som låg på sängbordet och körde igång TV4 play och gårdagens avsnitt av biggest loser. Sen klev jag upp. Eller la mej i soffan rättare sagt! Så trött! Så jag somnade där oxå. Klockan va ställd på 7 så jag vaknade då. Somnade om och vaknade 8.30. Ja då va dax att fånga dagen, som man säger. Jag hade lite att fixa med innan mäklaren skulle komma vid 10. Plockade i ordning lite saker, diskade och torkade av alla skåpluckor i köket. 

Vid 10, som var avtalat, dök han upp. Han kollade in lägenheten och vi gick igenom lite papper. Vi la upp en plan, som jag några timmar senare spräckte! Men mer om det sen. 

Vid 11.20 va vi klara. Jag hade planerat att träffa Evelina och Mathilda efteråt. Så jag ringde Eve. Vi träffades på backaplan! Jag va inne på rusta och köpte min älskade assiue inpackning! En sväng på h&m och köpte min mascara. (Rea på den där just nu!) och lite annat smått och gott! När vi va klara där så hängde jag med dem hem. Satt och tjötade och drack kaffe medans hon fick amma var och varannan kvart! Hehe! 

Vid 16 dök F upp. Han va inne och klämde lite på Mathilda och drack en kopp kaffe. Sen drog vi iväg! Till hornbach. Köpte tapeter, färg, lister, lim, toalock och krokar. 4000 kr fattigare blev jag efter detta besöket! Men nu blir nog vardagsrummet färdigt innan denna veckan är slut! Skönt! Så kan man släppa det rummet oxå sen! 

Och nu till varför jag spräckte mäklarns och min plan. Stambytet på min lägenhet kommer höja värdet ganska mycket. Och vi hade ju planerat att sälja innan. MEN eftersom banken tillåter mej och F att behålla min lägenhet även när vi köpt en ny, så kan vi ju faktiskt behålla min lägenhet. Och hyra ut den i andra hand. Sen sälja den när stambytet e gjort. Låter som en bra plan va? Vi kan ju tjäna ganska mycket pengar på att vänta. Det betyder att vi kan bo kvar här tills något intressant dyker upp. Medans vi väntar så renoverar vi denna lägenheten klart. Nu har vi kommit fram till att vi fixar nog köket oxå. Hittar vi något vi vill köpa så köper vi den, och hyr ut denna. Kan inte vara så svårt att få en hyresgäst hit. Serie ju bostadsbrist så det skriker om det här i Göteborg! Dessutom kan man ta vadan vill i hyra nu va? Skulle de inte ändra på de? Då kan man ju till och med tjäna slant och börja amortera på lägenheten med. Som jag valt att inte göra nu, utan jag sparar pengarna istället. Jag har ju bara ett bottenlån. ;-) 

Mycket att tänka på! 

I morgon är det torsdag. Det betyder fastedag! Undra om jag fixar de? Varit väldigt dålig på att äta idag! Ätit dåligt när jag väl ätit oxå! Fröknäcken med massa ost och smör. Visst e väl de bra! Men kanske inte när man varvar det med sockerfri nötkräm?! Haha! Nu är nötkrämen slut iaf! Och tur var väl det. En sån burk köper jag aldrig igen. Föööör god! 

Nej nu ska jag stänga mina gröna!

Puss på er!
Farligt farligt! 

Sötaste foten på sötaste Mathilda! 

Tumstocken e med! 


Inga kommentarer: