måndag 6 maj 2013

Morgon PW!

God morgon!

Vi sitter på bussen till jobbet Lillen och jag.

Klockan ringde 05.45 idag. F har bytt bygge så han behöver inte gå upp så tidigt nu. Så hans klocka ringde 06.00. Jag tänkte promenera till backaplan och ta bussen därifrån. Och det är lite mysigt att gå hemifrån till jobbet samtidigt. Så jag hade packat väskan och lagt fram kläder till mej redan igårkväll. Men jag hade ändå en halvtimma på mej att fixa mej. 06.18 promenerade jag och Texas mot backa plan! Typ 3,7 km dit. Jag slog på gps:n när jag gått en bit. Tänkte jag skulle se va långt det var. Och hur lång tid det tog.

Texas va snabb tills vi gått förbi anslutande väg till busshållsplatsen. Sen ville han inte gå före mej. Då "släpade" han efter. Nu ligger han helt deckad här i bussen, i sätet bredvid mej. Sötnos! Matte är inte alltid så snäll! Men va fan matte käkade godis igår! Då måste hon röra på sej dagen efter! ;-)

Idag har vi saker att göra på jobbet. Så dagen kommer nog gå undan. I morgon är jag som sagt ledig. Och ska hänga med Frankie och Nellie om lilltjejen är frisk. Såg att Frankie vabbade idag. Så hon verkat vara sjuk, igen! Jag hade velat tagit en tur till slottskogen. Jag bjöd med Evelina oxå om hon inte hunnit in till BB innan dess. För i morgon är det beräknad ankomst av bebbe! Men det vet man ju aldrig. Jag längtar efter att få hålla den lilla knodden!

Nu ska jag vila mina ögon lite innan det är dax att kliva av och hoppa på färjan!

Ha en skön dag i solen! Själv hoppas jag på att få några timmar ute att sola mitt ansikte i!
.



Inga kommentarer: