onsdag 8 maj 2013

Kokosgröt och tvätt!

God morgon! 

Hur är läget med er? Idag är jag lite piggare. Vaknade 7.30 med världens mardröm! Sen gick det såklart inte att somna om. Lika bra att gå upp. 

Jag körde igång 2 maskiner tvätt sen passade jag på att ta en pw med Texas innan regnet kom. Och ja! Det va i grevens tid kan jag meddela! Det började regna när vi hade typ 200 meter kvar hem! 2,6 km, vår vanliga runda! Nu är det väder för Texas att vilja vara utomhus! Härligt! 

Jag testade en kokosgröt till frukt idag! Försöker ju undvika mjölkprodukter (mjölk, crème fraîche, grädde, yoghurt och fil) så denna passade jätte bra! 

• 2 ägg
• 1 dl kokosmjölk
• 1 msk kokosmjöl
• Salt, kanel och vaniljpulver.

- Vispa ihop äggen och kokosmjölken. 
- Värm på medelvärme och ha i kokosmjölen och "kryddorna".
- Rör om och koka tills den får en fast form, "grötliknande".

• Till det hade jag lite kokosmjölk på och några färska jordgubbar!


Jag va efter det förbi Hemköp och handlade inför kvällens middag! Det blir lax i paket! Även detta recept är taget ifrån 56kilo! Jag har helt tappat smaken för stekt lax! (Jag har innan älskat de, så konstigt att man kan ändra tyckte om smak.) Så nu tänkte jag att det kanske smakade bättre när jag gör den i ugnen med massa goda grönsaker och annat gott! Om det blir gott så kommer receptet komma ut på min lchf-blogg! http://nannoslifestyle.blogspot.se/

Eftersom det regnar idag då passar det ju ypperligt att vara hemma och plocka! Jag ska även hinna med ett träningspass idag. OCH hoppas på att det är okej väder i kväll. För jag vill ta en pw innan jag lägger mej. De gillar jag! 



Inga kommentarer: