fredag 31 maj 2013

Fredag!

God morgon!

Idag vaknade jag 8! duktig tjej! Upp och hoppa! vägde mej för att se om femtvådieten gett något på vikten. Självklart. - 1 kg! Nu är inte huvudgrejen att gå ner i vikt. Men det är ett bra sätt att se vad som sker. Nu va jag helt tom i magen, så det kan ju likagärna varit de. Idag fick jag äta riktig frukost! Rysk yoghurt med funlight, müsli, fröknäcke med ost och kalkon + kaffe!

Nu har jag oxå varit ute med vovven. Passade på att gå förbi hsb's kontor och fixade med kvitton till renoveringen. Man har ju en inre reparationsfond som man får använda sej av när man renoverar sin bostadsrätt. Nu nollställde jag den. Pengarna kommer in om några dagar. Nästa vecka kommer skattepengarna oxå. 12.300 kr får jag tillbaka. Blir rik en stund alltså! Men det går nog ett gång kronor till renoveringen. Om det e något mer som ska göras? Det e det alltid.

I går höll jag igång! När solen försvunnit ifrån min balkong så tog jag tag i lite grejer. Jag tog fram slagborren och satte upp en gästkrok i badrummet, och en krok i taken på balkongen för att få upp en hängkruka. Jag skruvade dessutom ner allt som satt på väggarna i tvrummet, + alla lister. Gardiner och högtalare! Så F lätt kunde sätta tapeten i rummet. Jag passade på att tvätta oxå när jag ändå hade en dag hemma.

F kom hem vid 16. Han höll på med väggarna i 3 timmar. Så nu är tapeten på plats. Idag ska det målas. Väggar och tak. Jag hoppas allt e klart innan nästa vecka. Så man kan ställa i ordning allt. Just nu ser det förjävligt ut här hemma! Det är inte lätt att veta vart man ska göra av allt när man renoverar en lägenheten på 53 kvm! Men man får bita i hop. Snart är det klart och då kan vi pusta ut! Och leta ny lägenhet att köpa! Hahah! där kommer det väl hända samma sak! Renovering! MEN! Den ska fixas med en gång! Där ska vi inte gå och dra på sakerna. Ett rum i veckan ska fixas där! Boom! ;)

Idag händer inte mycket innan F kommer hem. Jag hade tänkt gå och sola och fixa nått extra gott till middag i dag. Om vi ens hinner få i oss nått? Det ska ju målas här. Jag ska foga några hål i taket också. Och städa efter mitt borrdamm på balkongen.

Nej nu får jag släppa datorn och ta tag i dagen! Puss på er!

Inga kommentarer: