torsdag 23 maj 2013

TABATA!

Jag har byggt ett träningsprogram med tabata som grund. Det har 24 minuter att genomföra. Jag tänkte man kunde köra det en timma innan man ska lägga sej på kvällen?

Man kör alltså med tabata som grund. Alltså köra 20 sekunder och vila 10 sekunder gånger 8.

Jag har lagt in som övning:

• Utfall - vartannat ben, med eller utan vikt. Jag själv körde med 8 kg's kettlebells.
• Squat's - här körde jag oxå med 8 kg's kettlebells.
• Plankan.
• dips i från en stol/soffa.
• armhävningar på knä eller tå.
• sneda situps. Vänster knä mötet höger armbåge och tvärt om.

Där tror jag att jag fått med hela kroppen. Sen kan man ju alltid ta en pw innan eller efter? Om det är så att man inte tar sej till gymmet så har man iaf gjort nått vettigt på hemmaplan! ;-) Svärmor testade igår. Och Japp, hon vart svettig!

Nu har jag gjort detta i 2 dagar och tänkte köra plankan igen nu. På min lilla "rast" på jobbet. Men min kropp är så trött så jag skakar bara när jag försöker spänna mej i plankan. Så jag får vila idag och köra programmet i morgon igen!

Sen när jag kört det i några veckor får jag ändra programmet!
.

Inga kommentarer: