onsdag 6 mars 2013

Proteinplättar!!

Idag testade jag på nått nytt på jobbet. Jag brukar ju göra kesoplättar, men hade ju inget vaniljpulver på jobbet. Men jag hade mitt goda blåbärsprotein!

Så jag blandade:

3 ägg
250 G keso
2 msk fiberhusk
Lite salt
1 dl proteinpulver

Körde allt med stavmixern och stekte i kokosfett. (Smeten blir lätt deg, så spola händerna i kallt vatten innan du tar i degen/smeten så fastnar den inte lite lätt på händerna. Platta till när de ligger i stekpannan och stek INTE på för hög värme.)

Till det gjorde jag proteinglass.

1/2 dl protein
1/2 dl mjölk (går bra med vatten eller varför inte grädde oxå!)
Ställde in det i frysen en timma.

Sen värmde jag på plättarna la på en klick proteinglass och ett gäng hallon, på men en plätta som tak!

Jääätte gott!
.

Inga kommentarer: