tisdag 7 februari 2012

Boxning.

När jag va runt 17 så började jag träna boxning i en grupp där min Morbror va tränare. Hann inte träna så många pass för jag flyttade för att börja gymnasiet på en annan ort. Då la jag ner boxningen. Men sen den dagen jag började boxning så insåg jag vilken jävla bra träning det e för mej! Stenhårt, fokusering och teknik. Jag har många gånger suttit med datorn och letat boxningsklubbar. Kollat upp när en ny nybörjargrupp startar. Skrivit in det i min kalender, och sen har det aldrig blivit av ändå. Trist.

Men i lördags körde jag ett box-pass på gymmet! Fan va kul! När jag väl börjar slå så hamnar jag där i den där boxarfilmen och allt handlar om liv eller död. Känns som min fokusering blir så en kamera fokusering. Allt blir klart och det enda jag tänker på är vilken kombination jag ska slå, och slå dem rätt. Jag har det i mej. Att man ska upp med garden och in med armbågarna mot kroppen efter varje slag. Det jag inte har i mej är konditionen, att orka mata på slag efter slag hur länge som helst. Men det är det jag e där för att lära mej. Träna mej. Jag vill inte bli någon råstark biff, jag vill bli en fitt, uthållig och seg jävel. Och det är precis dit jag tror att boxningen kommer ta mej. Men då räcker inte ett pass i veckan.

Skulle jag nu anmäla mej till en boxningsklubb så vet jag att det är 2-3 pass i veckan som gäller. Plus styrka/kondition på gymmet. Och jag vet inte om jag skulle palla det. Med heltid/övertid på jobbet, hunden och kvalitetstid för pojkvän och vänner. jag börjar med passen på gymmet varje lördag. Så får vi se sen. Mitt nya schema visar att jag e ledig varje onsdag. Och det finns även ett pass på onsdagar som jag kan gå oxå. På mitt gym. Men det är ju inte så lätt på gymmet då man måste ha någon att slåss mot. Och jag tror inte min Prins är så sugen på att köra boxning 2 gånger i veckan.

Jag har iaf kollat runt på handskar. Jag vill självklart ha egna. Som passar och formar sej efter mina händer.

Här e några fina..
(rosa och adidas e mina favoriter, tänk om det va rosa ränder på adidashandskarna! De hade varit drömmen!)
.

Inga kommentarer: