fredag 10 februari 2012

Och tjejen som inte kunde somna.

Hon som har tusen järn i elden. När jag bakade på jobbet idag så fick jag massa idéer på hur och vad jag kan baka på lchfvis. Funderar fan på om man skulle göra en kokbok ala lchf!

Så när jag kom hem vid 22.30 så ställde jag mej och experimenterade. Jag gjorde ju scones i helgen. Och kom då på att man kan ju göra semlor på dem, om man har i lite sötningsmedel, vaniljpulver, kanel och kardemumma. Jag testade. Och det gjorde succé! Nu har jag 8 bullar här på köksbänken. Ja, det blev 9 men jag åt en förut, nybakad med ett kallt glas mjölk! I morgon ska jag dela dem på mitten som en semla och ha i grädde i dem! Undra om man kan ha mandelmassa i dem? E det lchf eller? Kanske kan göra mandelmassa av sötmandeln som jag har här hemma.

Nu har jag kollat på kvällens avsnitt av lyxfällan. (fick inte se det på jobbet.) Och nu har jag kört igång biggest loser. Inget trött, och magen kurrar. Men jag får somna med kurrande mage, sen. Först ska jag kolla klart på de här.

Natti!
.
MiniSemlor! Mums!


Inga kommentarer: