onsdag 29 februari 2012

Onsdag 29e Februari - 2012 / Krabi - Thailand.

Nu är vi framme! Och har hunnit njuta av 2 dagar i solen. Flygresan ner gick jätte bra. Sov nästan hela tiden. Stannade och tankade i nått arabland. Endast 45 minuter, sen va vi i luften igen.

När vi väl va framme i Thailand va klockan 18.00 här. (12.00 i Sverige). Regnet öste ner när vi klev av planet. Vi landade på Krabi flygplats, en väldigt lite flygplats så allt gick smidigt och snabbt. Det tog nästan 2 timmar innan vi va på hotellet efter landning. Vi fick åka minibuss första biten, säkert en halvtimma. Sen en bit åkte vi golfbil. Sen va det båt en bit och sista fick vi åka på ett traktorsläp! Haha! Det va lite kul! Kolsvart ute oxå, så man såg ju allt med nya ögon när man vaknade i morse.

När vi va framme vid hotellet så packade vi upp och jag bytte om. Den gick vi ner till havet och gick längst stranden tills vi hittade ett skönt ställe att äta på. Frukt shake och en sallad ! Mums! Fruktshake:arna är fruktansvärt goda! Har redan hunnit dricka 5 stycken! Vi promenerade en bit till, sen gick vi tillbax till hotellet och duschade och la oss. Svårt att somna, och när man väl somnat så vaknade man ju tidigt. Klockan hade vi ställt på 8.30, men vaknade vid 7. Fredrik hade legat vaken i 2 timmar redan. Så vi klev upp, gjorde oss i ordning och gick till frukosten. Efter det drog vi till stranden. Direkt kom det fram en kvinna och ville sälja oss en fotbehandling. Vi nappade. 450 baht (90 kr) kostade en fotskrubb plus massage vader och fot. Så ni har både jag och Fredrik fina fötter. :-)

Man får inte gnälla på värmen, men herregud va varmt det var i går! Solen har gassa på så vi har nog varit mer i vattnet än på land. Och havet svalkar inte. Vi gick ifrån stranden och åt lunch vid 12. Sen gick vi hem till hotellet och vår pool. Där låg vi resten av dagen. Sov i skuggan och svalkade oss i poolen.

När klockan började närma sej 17 så drog vi till rummet, först förbi en liten affär och köpte med oss cider och öl till rummet. Satte oss på balkongen och då kom ovädret. Det började spöregna och blixtra och dundra! Mysigt ändå! Det fick bli chips och choklad till middag. Ingen idé att försöka gå ut. La oss i sängen och kollade på film.

Idag vaknade vi vid 8.30. Börjar vänja sej vid tidsskillnaden nu. Frukost och sen stranden. Vi har bränt oss på axlarna så jag höll mej i skuggan hela dagen. Köpte oss ev varsin hatt och strandpingis eller va det heter. Så vi håller igång lite! ;-)

Nu ligger vi vid poolen. Lite mulet idag så nu går det att sitta utanför skuggan. Och så fläktar det lite. Skönt!

I kväll ska vi ut och festa till det lite, om vi kommer undan regnet.