torsdag 9 februari 2012

Ja då va kvällen här..

Japp, nu sitter man här på jobbet, i soffan. Har precis intagit dagens sista måltid. Nu är magen nöjd. Me to.

Har hållit igång här idag! Handlat, lagat "2 rätters" och bakat både sockerkaka och en bärpaj.

Och jag har druckit kaffe!? 2 koppar! Jag dricker inte kaffe. Alls. Men jag tänkte att jag kanske skulle lära mej det, så kanske jag kan ta till kaffe om jag e jävligt trött någongång. Nej, jag ska va ärlig. Det mättar. Så äter man inte så mycket. På jobbet tänker jag bara på mat. Använder maten som milstolpar. Middag snart, då e det vara 3 timmar kvar tills jag slutar. Så tänker jag. Dricker jag lite kaffe där emellan så blir jag inte så låtsas hungrig. Jag är nämligen en sån som går och kollar i kylskåpet bara för att jag är uttråkad. Då e en kopp kaffe eller te bättre. Men lite grädde i såklart! Nog om de..

Nu är det snart lyxfällan, och jag tror faktiskt att jag får se det här idag! Nöjd! Då kommer tiden gå undan. Och poff! Så sitter jag på bussen hem. Lite segt att jag ska ända hit ut i morgon. Men jag får ju betalt. Ska även jobba några timmar extra nästa torsdag. Det blir ganska mycket övertid denna månad. Eller ja, jag jobbar alltid över. Typ 15 timmar varje månad. Men denna blir det mer! Det får man inte prata högt om. ;-) Jag jobbar gärna mycket, = mer i lön! Kan jag behöva när jag kommer hem ifrån Thailand. Shopping! Vårshopping! Jag har spanat in en skinnjacka jag vill ha! Och den kostar inte gratis direkt. :-P

Nej nu ska jag packa ihop mina grejer så jag e redo sen efter lyxfällan. Kanske kommer hem en halvtimma tidigare! Yes!

.
Gosa! <3

Sunshine!

Beroende av sockor! De får vara med på jobbet oxå!

Inga kommentarer: