fredag 18 oktober 2013

Bygge av möbel och middagsbjudning.

Go kväll!

Fröken Bäcklund ligger i sängen med sin sovande man bredvid sej. Snart dags att stänga ögonlocken. Men jag är lite för pigg än. Så jag tänkte att ett inlägg i bloggen kunde göra mej trött i ögonen.

Idag tog jag min vanliga promenad från jobbet till svärmor för att hämta Texas. Sen tog vi bussen hem. Hem och äta frukost och mysa framför tvn som jag alltid gör efter dygnet på jobbet. Väldigt skönt. 


Min fina lilla kille! ❤️


Idag blev de mackor, kokt ägg och en kopp varm choklad medvispgrädde på! (Jag gör min choklad sockerfri. Mjölk, kakao och lite stevia.) 

Sen satte jag igång med huvudgavelbygge! Massor med delar! Men jag fick ihop de det så långt jag kunde innan det krävdes en person till. 


Den skulle skruvas i väggen innan det sista på den skulle skruvas på. Så jag fick snällt vänta på att F skulle komma hem ifrån en kurs med jobbet. 

Undertiden så förberede jag käk. Middagsbjudning då familjen Frändberg/Dahlin skulle komma. Sen la jag mej en sväng på sängen med händerna på magen för att se om Lillen vill buffa något. Och där somnade jag! Men händerna på magen! Haha

När F kom hem så satte vi upp huvudgaveln och satte ihop de sista delarna. Tog isär gamla ramen och satte på ben på madrassen. En sängkappa köpte jag oxå på Ikea. Blev skitbra! Jag är väldigt nöjd! Bilder får ni sen när alltför klart härinne. Så ska jag lägga upp för och efterbild. :-)

Vi skulle ha fixat upp en gardinstång i vardagsrummet oxå. Och satt dit gardiner. Men vi fick hoppa över de. Blev så stressigt. Handla, laga mat och duscha. Vi 19 kom de. Vi hade gjort baconinlindad kycklingfilé med rotfrukter i ugn och kantarellsås. Efterrätt blev det lemon curd paj med mandelbotten! Så sjukt god! Jag som inte gillar sött så va denna efterrätt perfekt! Sur och syrlig! Mums! 

De hade även med alkoholfritt jordgubbsbubbel till mig och blommor! ❤️ Och lilla Mathilda som är 5 månader va på sitt bästa humör. Hon gillade Fredrik iaf! De la henne i Lillen spjälsäng, men den va inte så intressant när den inte hade någon mobil över. Hehe. De ska vi köpa! Pumpkin! Ugglor såklart! Va annars? :-P 

I morgon bär det av tidigt. Vi ska till Ullared! Vi skulle egentligen bara varit till Varberg och kolla in en barnvagn som vi kanske vill ha. Och då kom jag ju på att Ullared va ju väldigt nära! Så F sa att vi kunde ta en sväng förbi där. Vi har ju bara 10 mil till Ullared. Så tar vi vagnen påvägen hem. Så bestämde sej även Daniel och Evelina ikväll att de skulle haka på! Kul! Och skönt för mej att ha med sej någon med barn som vet vad som gäller och vad som är bra. Nu är det ju inte jätte panik. Bebis kommer ju inte förrän om 4 månader. Men det är så kul! Och man vet ju inte vilken ork man har i slutet. 

Nej nu får jag avrunda här. Nu svider faktiskt ögonen. Natti natti.

Inga kommentarer: