tisdag 8 oktober 2013

va det en dröm?

Somnade rätt tidigt i går. Men jag blev väckt i natt av något otäckt! Vi såg en skräckis igår, och jag vet inte om det hade med den att göra eller om det faktiskt va bebisen som gjorde detta otäcka med mej.

Jag hade lyckats somna utan täcke på ryggen och rumpan. Så jag vaknade av att någon strök handen över ländryggen på mej. Panik! Jag trodde det va Texas som va där. Han vet att han inte får sova i min säng längre, men ibland brukar han komma och sätta sej på golvet bredvid med och krafsa lite med tassen på mej. Jag vände mej om, men ingen Texas där. Mitt hjärta pumpade! Panik. Kände att jag va för uppjagad och kissnödig för att somna om. Så jag gick upp och kissade. Påvägen till toan så kollade jag till Texas så han verkligen låg i sin korg. Det gjorde han. Nerbäddad under sin filt och sussade så gott. Det tog en timma att somna om. Jag la händerna på magen och kände efter om det va bebisen som levde rövare. Men jag kände inget mer. Tillslut somnade jag om.

Jag vet fortfarande inte va det vad. Det kan ha varit en dröm. Men det kändes så jäkla verkligt! Och att jag vaknade av de!

Vaknade igen vid 07.40 då jag ställt klockan. F hade dragit till jobbet och jag hade tvätt tid. Upp och tvätta och sen gjorde jag frukost och satte mej och kollade på unga mödrar norge.



Ny favorit. Natruell yoghurt laktosfri 4% med lite önos lågkalori hallonsylt med banan och linfrön!

Det regnar och blåser ute idag. Jag som tänkte putsa mina fönster. Får ta det en annan dag helt enkelt. Perfekt väder för film-mys!

Inga kommentarer: