måndag 28 oktober 2013

Skötbord och skötdelen.

Vi har pratat fram och tillbaka om hur vi vill ha skötdelen till bebisen. Vi har pratat om att vara praktiska och köpa en bädd och ha på tvättmaskinen i badrummet. Men jag kan inte släppa att jag vill oxå ha ett skötbord i sovrummet så det lätt går att byta blöjan på natten. Man får bara köpa en mysig lampa och en speciell blöjhink för att undvika stinkande dofter. Så jag har kollat lite på saker till skötdelen. (Vi kommer ha en skötbädd på tvättmaskinen oxå, för lite större olyckor då en kran krävs! Haha)

Skötbordet vi ska köpa (i morgon faktiskt) är från Ikea, Gulliver heter det. Vi ville ha det som va i samma modell som sängen, men vi insåg att det inte fick plats. Så vi fick tänka om. Vi behöver oxå ha hyllor och förvaring. Så detta blir bra.  Skötbädden och inredning vill vi ha ifrån färg och form. Sköna lugna färger och såklart en mobil ifrån kidsconcept/pumpkin! Kommer passa bra ihop med resten av vår inredning i sovrummet. 


Ikea, färg och form och kidsconcept/pumpkin. 

Sängkläder och spjälskydd ska bebisens farmor köpa, från färg och form. I samma färger som skötdelens färger. ❤️ 

Vi kommer oxå sätta upp hyllor och en stång för bebisens kläder och skor. 

Ps. När jag skriver vi vill, så menar jag egentligen jag. För min sambo är bäst och låter mej välja och betalar sen snällt hälften. Haha! Men jag visar alltid honom allt och så får han säga vad han tycker. Skötbordet fick godkänt. Men det där med att jag vill invadera bebisens hörna med ugglor är han inte lika pigg på! ❤️ Men han skrattar mest bara åt mej och tycker att jag är söt. Ds. 

Inga kommentarer: