söndag 6 oktober 2013

Söndagsmys.

Goddagens!

I går vart de fest. Innan festen så åkte jag med F till Frölunda. Han skulle hjälpa en vän att flytta och jag tänkte passa på att kolla om frölunda torg hade något som jag kunde ta på mej kvällen till ära. Jag köpte faktiskt gravidstrumpbyxor. Även om jag inte fått en jättemage än så känns det väldigt fel att ha något som klämmer åt mitt på magen när man vet att det ligger nått därinne. Köpte även en tröja, strumpor och träningsbyxor/mysbyxor, de va dock inte ifrån gravidavdelningen. Utan jag köpte dem på hms träningsavdelning. Det är såna med hög mjuk kant som man kan vika ner under magen, eller ha över magen sen när den blivit större. väldigt sköna! Köpte gråa och ska nog köpa ett par svarta oxå. Så jag har att byta med. Känner på mej att de kommer bli väl använda när man går hemma och myser. När F va klart så kom han och plockade upp mej. Hem och laga middag och sen sov jag en timma på soffan. Så jag skulle orka med kvällen. Gjorde oss i ordning sen blev vi faktiskt hämtade av Evelina och Daniel och lilla Mathilda. Vi skulle ju till Erika och Robin på förfest och Daniel skulle oxå dit. Så vi fick snällt åka med. :) Evelina och lilla Mathilda hängde oxå med in en sväng. Kul! Det är så det ska vara när man har barn. Man ska inte sitta inlåst med bebisen. Sen behöver man kanske inte stanna hela kvällen när alla börjar bli fulla. Men det är viktigt att man umgås med vänner. Bra för barnet att vänja sej vid oxå tycker jag. Och även bra för vännerna att se att man visst kan vara med även fast man fått en liten familjemedlem.

Vid 22 åkte vi in till stan. Brewhouse va festen på. De körde 22-03. Men det va faktiskt väldigt kämpigt att stå där, gravid, eller framförallt nykter och blanda sej med massa fulla människor! Den enda som var nykter med mej var Daniel. Jag kände att jag pallade inte mer. Jag ville bara hem till sängen. Så jag drog hem strax efter midnatt. Det va skönt. Tog dock en timma med vagn/buss att ta sej hem. Jag känner mej faktiskt tryggare med att åka vagn/buss än att ta taxi. I taxin är man ensam och händer nått så är det ingen som ser. Ingen som kan hjälpa en. Så japp, jag åker buss om jag är själv, taxi om F e med mej. Han ville oxå med hem när jag åkte. Men eftersom han hade spelning på efterfesten som va på ett helt annat ställe så fick han stanna. Han spelade från 5 till 7?! Galen tid! Och jag fattar inte varför de ska ha efterfester? Räcker gott och väl till 3 tycker jag. Men det drar väl in pengar antar jag. Han va iaf hemma vid 7 i morse. Dödstrött! Så nu sover han. Han bad mej väcka honom vid 12. Så han får ut lite av söndagen oxå. Sen får han lägga sej tidigt i kväll istället. Så synd med de här sena spelningarna för dagen efter blir ju helt förstörd. Jag sa till honom att han får antingen tacka nej till spelningar så sent eller så får han inte gå på festen innan. Sova innan och åka och spela när det är dags. Det är ju skittråkigt när han sover en hel söndag! Då hade jag nog verkligen haft måndagsångest.


Genesisfest på brewhouse! 


Mys i sängen när jag kom hem! ❤️

Idag hade jag tänkt städa hemmet. Fixa lite saker som jag inte fått klart. Hade velat ta en sväng till ikea. Men det får blir nästa helg eller under veckan. Herrn här lär inte va så sugen på ikea idag, eller inte körklart heller för den delen. Jag bor supernära ikea så det tar en kvart med bussen. Kan cykla dit. Men hyllan jag vill ha är 190 lång och väger 14 kg. Så det blir nog inte lätt att ta med på varken bussen eller cykeln!

Undra när min hund skall vakna? Han ligger i sängen med F, där han egentligen inte får sova nu. Vi (jag) försöker få honom att sova i sin säng eftersom han ändå inte kommer få sova i sängen sen när bebisen kommer. Funderar till och med på att inte låta honom ens vara i sovrummet. Men det är svårt, dels för att han snart fått vara där i 5 år, och dels för att vi bara har en öppning och ingen dörr till sovrummet. Vi byggde ju till väggen så vi fick ett sovrum. Men vi skippade dörren och har bara draperi. Men nu måste vi köpa en dörr innan bebis kommer. Och jag tycker det är så mysigt att ha Texas i sängen. Men det kanske jag inte tycker sen när jag blivit tjockare och har svårt att vända på mej i sängen. Så nu får vi öva.

Hoppas ni får en fin söndag iaf! Det har varit sol fram tills nu. Nu ser det ut som att det ska börja ösregna närsom! Svarta tjocka moln framför solen. Det hade inte gjort något! Kanske skulle passa på att putsa mina fönster oxå. De e jätte smutsiga efter att vi grillat på vår elgrill i sommar så har det sprätt fett på fönstren! Behöver nya gardiner och ny stång till fönstret i vardagsrummet oxå.. Puh! Det är inte en grej som behövs nu..


Inga kommentarer: