måndag 21 oktober 2013

JOOLZ DAY expedition (limited edition)

Så va det barnvagnsdjungeln man skulle ge sej ut i. Jag va helt säker från dag ett att jag ville ha en stokke crusi. Men jag insåg en dag att den är alldeles för klumpig för vår livstil. Vi bor i stan. Jag åker spårvagn/buss och den ska lätt kunna packas in i bilen. (Audi a4) så hittade F joolz. Som jag trodde va mycket dyrare än stokke. Och stokke e dyr nog! Men Joolz va lite billigare till och med. Och väldigt smidig. Jag googlade runt när jag kom hem ifrån butiken. Hittade att det va en vagn från Holland och att det är Hannah Graaf och hennes man som har tagit in och gjort reklam för den i Sverige. Jag hittade den nya som släpptes i september i år. Den va lite dyrare då den va specialdesignad. 11.000 kr för chassi, sitt och ligg del. Sen ska man ju ha resten till oxå. Åkpåse, skötväska mm. Så runt 14.000 skulle allt gå på. För oss är det inga problem alls. Vi tjänar rätt bra F och Jag. Men på nått sätt så kändes det så jäkla dumt att lägga så mycket pengar på en vagn! Det är ju inte bara vagn man behöver menar jag. Och jag vet att det finns då många begagnade där ute. Varför inte kolla på det? Det va inget alternativ för mej innan. Men sen kom den ekonomiska Jenny fram. Jag satte mej på blocket och sökte på JOOLZ. Hittade en direkt! Så fin! 7000 kr skulle hon ha för allt och lite till! Den fanns i Varberg. Det är inte långt ifrån Göteborg. Så vi tog bilen dit i lördags efter Ullared. Världens sötaste familj hamnade vi hos! De hade bara de bästa till sin son. Hon hade koll om man säger så. Vagnen va 1 år gammal, och hon behövde ny vagn då hon väntade barn nummer 2 och behövde en syskonkärra. De bjöd på kaffe och nybakade bullar! Vi va kvar säker i en timma och pratade om barn och så. Väldigt mysiga! Hon gick igenom hela vagnen för oss och visade alla delar. Det slutade med att vi fick med den hem för 6500 kr! Med alla delar hade den kostat 14.000 kr! På ett år! Syns knappt att den är använd förut på hjulen. 

❤️ Vad som ingick:

• Chassi
• Liggdel
• Sittdel
• Myggnät
• Regnskydd
• Paraply
• Mugghållare
• Skötväska
• Åkpåse 
• krok till påse/matkasse

Skinnet som märket har finns oxå på handtag och bågen. 
Liggdel med skötväska och mugghållare!
Skötväskan som va lite sliten, så funderar på att byta ut den. 
Sittdelen på! 
Sittdelen med åkpåsen i. 

regnskydd, myggnät, åkpåse, paraply och krok till påse!

Joolz Day expedition finns i ca 15 st exemplar i Sverige. Så förhoppningsvis så kommer vi aldrig möta någon med exakt samma vagn! :-) 

Det är några tillbehör vi ska köpa till. Och så fattas ju bebisen oxå! Men snart så! 19 veckor kvar! ❤️ Och så ska jag be F's mormor att skicka en fin filt att ha i vagnen.

❤️ Och så tillbehören vi ska köpa till:

• shoppingkasse! Som man kan ha på vagnen när sittdelen är vänd ifrån dej. Alltså när bebis blivit större. Då vagnens korg inte är så stor så kan de vara bra.
• ev. Ny skötväska och då blir det en helsvart. 
• vinterhjul - de små framhjulen är kanske inte det bästa att köpa i terräng med och snö. Så det finns däck att byta ut till större.
• Solskärm! Jag har läst lite att det är typ den enda folk klagar på om vagnen, att suffletten är för kort. Så vi ska köpa till en förlängning. Så bebis inte ska få solen i ögonen! 



Inga kommentarer: