måndag 14 oktober 2013

Rutinultraljudet.

Idag va det dags för rul. Nervöst jobbade jag klart mitt dygn på jobbet och sen tog jag en promenad för att hämta Texas hos svärmor. Hem och tog ett bad och åt lite frukost. 

Vid 13 drog jag mot östra sjukhuset, mötte upp F som självklart oxå skulle med. Viktigt! Så han förstår vad det innebär. Han tycker ju detta är lika spännande som jag. ❤️ 

14.15 hade vi tid. Blev uppropade och blev intagna till ett ultraljudsrum. En barnmorska och en studerande barnmorska som va med och lärde sig. Lilla bebis rullade runt därinne! Livlig och ett hjärta som slog jätte fort! Sen kollade hon fötter, händer, hjärna, hjärta och sen ryggraden som va lite svår att kolla då bebis ville rulla runt runt! Jag kände faktiskt en spark när vi låg där. Sjukt att se sparken samtidigt som att känna den. Till slut fick hon koll på ryggraden. Och allt såg bra ut! 

I mitten av undersökningen när hon fått in en bild underifrån, då man ser benen och rumpan, säger F: - Där ser du! Det är ju en pojke! Sen skrattade vi lite och BM sa: - Jaha pappa tror en pojke. Men vill ni veta kön? JA sa vi i kör! Sen bekräftade hon att det var en pojke! Så vi ska få en liten Prins! Åh va glada vi blev! Vi hade båda gissat på det oxå! ❤️ 

Vi blev dessutom framflyttade 3 dagar, alltså jag har gått 3 dagar mer än jag trodde. Så nu byter vi vecka redan i morgon (tisdagar.) Så i morgon är det vecka 20 som gäller. Halva tiden! Den 10:de Mars har vi fått till födelsedatum. Men det kan ju ändras. Hade gärna fått honom i februari! 

Namn, jo vi har några förslag. Dock har F ett favoritnamn och jag ett annat favoritnamn. Vi har ju en stund att diskutera det. 147 dagar kvar! ❤️ 



❤️ Vecka 19 (18+6).

Inga kommentarer: