torsdag 17 oktober 2013

Det första tecknet från Lillen.

I vecka 16 började jag känna av bebis. Då va det inga sparkar utan det jag kände av då va bebisens första vändningar. Väldigt märklig känsla. Som det är nått litet som plötsligt vänder sej i vatten. Man blev nästan lite illamående. Det hände när jag plötsligt reste mej upp tex. 

Buffarna kom i vecka 18. Första va på kvällen på jobbet som jag skrivit om innan. Känns precis som man kan tänka sej när något finns i magen och de börjar bli lite trängre. Han började knö lite och man kände som små "ploppar" i magen. 

Nu har det hänt fler kvällar. Och de e så mysigt! Igårkväll la F handen på magen men han kunde inte känna nått. Så än känns det nog mest inneifrån. 

Varje kväll smörjer jag magen (och brösten) med ren kokosfett. Utan doft/smak. Och sen ligger jag en stund med händerna på magen. Och det har hänt att jag sen somnat så. 


Nu väntar vi på rejäla sparkar så Pappan oxå får känna av dej vår älskade. ❤️

Inga kommentarer: