tisdag 17 december 2013

110 rakt ner i soffan!

Goddag!

Vaknade tidigt i morse, Piggelin! Vände mig om och kollade till sambon. Han låg kvar än. Det betyder att klockan inte hunnit bli 6. Somnade om och vaknade en stund senare. Då hade han försovit sig och hade panik. Fick bara en strykning på foten och ett hej då. Annars får jag alltid en puss. Klockan va 6.30 och jag blev pigg och slog på tvn. Kollade julkalendern men kände mig helt slut! Helt plötsligt hade jag somnat igen. Pch vaknar strax innan 10! Åh va skönt! Utvilad tänkte jag. Men näh. Hela dagen har jag gått som en zoombie. Håret står åt alla håll och mascaran sitter kvar sen igår. Jag har försökt komma igång hela dagen. Men det händer ingenting. Jag vet att jag kanske kört lite för hårt de senare dagarna och det är väl nu kroppen säger: "stopp! Vila!" Vet att stan igår inte gjorde saken bättre. Skulle ha vilat innan middagen vi hade på kvällen. Men alla som känner fröken Bäcklund vet att hon inte kan vila förrän det egentligen är försent. Så idag gäller soffan. En stund. Just nu ligger jag i badet och tar det lugnt. Plutten i magen är inte lugn. Han sprattlar för fullt! Hoppas han gillar att bada lika mycket utanför magen. 

Ska slå på en film när jag badat klart och vila lite. Vid 18 ska jag möta upp kollegorna i stan för att käka. Hoppas det inte blir för sent. Jag vill hem och sova i tid. I morgon gör jag mitt allra sista pass på mitt gamla jobb. Blandade känslor. Det är aldrig lätt att lämna en plats man snart varit på i 5 år. Men det är dags nu. Mentalt lämnade jag stället för flera månader sen. 

Hoppas det räcker med denna slappa dagen så jag är på banan i morgon igen. 


Snart är mina tår "borta", ur bild. Haha! 

Inga kommentarer: