måndag 30 december 2013

Har han vänt sig?

Sen i förrgår har jag inte kännt lillen i magens sprakar uppåt! Jag har inte sett någon fot tryckas ut på sidan. Men jag känner ett tryck nedåt hela tiden. Och sen känner jag ju av hans rörelser. Buffande och bökande. Men inga sparkar på samma sätt. Så nu undrar jag om han vänt på sig och ligger med huvudet uppåt? Eller om huvudet ligger nedåt och han bara ligger med sina fötter och ben in mot ryggen? Jag känner de mesta rörelserna nere i magen. Allra längst ner. 

Det är klart man som blivande mamma blir orolig! Jag vill ju känna hans sparkar. Gärna så kraftiga som möjligt. För då vet man ju att det är okej. 

Idag vaknade jag av att han hade hicka. ❤️

Jag tycker dessutom att magen krympt! Undra om det är vanligt? Så han kanske har vänt på sig och ligger lite annorlunda? 

Ursch man är så orolig över att något ska hända vår lilla plutt! Man är ju van att ha honom i rörelse med slag och sparkar. Men nu som sagt så känner man bara honom röra sig som buffningar inne i magen. Man ser det på magen också. Så va nu snäll och vänd dig tillbaka nu vår lille bebis! ❤️ 

Kanske ligger han såhär? 

Inga kommentarer: