torsdag 5 december 2013

Storm med snö!!


Idag stack vi iväg till Ullared, jag och Evelina och hennes lilla Mathilda. Vi va framme vid 10 och det va rätt lugnt idag. Inga köer och ingen trängsel inne på gekås. Shoppade mestadels till bebisen, sånt som är nödvändigt. Och 2 julklappar till barnen i familjen. Vi lunchade därinne och stressade inte. Så det va en skön dag. 

Vid 14.30 va vi klara. Och åkte hemåt igen. Så härligt när man har så nära. Tar ju knappt en timme. Plutten Mathilda va så duktig! Satt i vagnen och tittade på allt. Duktig tjej! :-) 

När vi va hemma igen så släppte Evelina av mig hos svärmor där jag lämnade mina grejer och sen kom F och plockade upp mig. Möte med vår bankman för att gå igenom bebisen framtida sparkonton. Aktier, räntefonder, vanligt spar.. Ska man ha sparandet i hans namn eller om vi ska ha kontrollen över pengarna även när han fyllt 18 år.. Det är mycket att tänka på. Men vi fick en ganska klar bild. Nu ska vi bara gå igenom alla papper vi fick av honom. Och en boka ett nytt möte när det är dags att öppna konto/sparande. Vi har ju tänkt spara 1000 kr i månaden till lillen. Hans barnbidrag alltså. 

Nu ligger vi hemma hos svärmor och kollar på film. Vi har ätit middag här och ska sova här i natt. Jag jobbar ju i morgon och det är ju här i närheten. Det blåser storm ute och snöar!! :-( hoppas inte det är sånt skitväder i morgon! Ursch! 

Sk snart hoppa i säng! Är så sjukt trött! Och mätt! Revbensspjäll är ju så gott så man äter ju alltid lite för mycket! :-P

Natti natti på er! Nu ska jag ta med den nyköpta amningskudden och gå och lägga oss! Så mysig att ligga med! En ände mellan knäna och en under huvudet! Och sen krama om lite! Har legat här i soffan och test-spoonat den lite! Hehe



Nya kompisen! :-)

Ps. Få se om jag hinner fota resten jag köpte i morgon innan jobbet. Bättre att fota på dagen! Så slipper man blixten. Ds.


Inga kommentarer: