tisdag 3 december 2013

Extra ultraljud vecka 27 (26+0)

Åh idag va det äntligen dags! Bokade tid på mamma Mia för några veckor sen och som jag väntat på denna dagen! 17.30 hade vi tid och jag hann såklart bli pirrig i magen!

Men allt gick superbra! Han följde normen i tillväxten för bebisar i vecka 26+0! Alltså precis i början på vecka 27! Han väger omkring 900 g och det är helt normalt. Han rörde sig som han skulle och hans reflexer va normala. Så han gick igenom utan anmärkning! :-) Jag känna en spark av honom samtidigt som jag såg den! Hehe! Ena benet va böjt och det andra helt utsträckt! Så ville han gärna "äta" på sina händer! :-) 

Vi fick med ultraljudet hem inspelat på en dvd! Vill ni se en liten snutt på hans ansikte där han öppnar och stänger munnen så kan ni följa mig på Instagram! Jennybacklund heter jag där oxå. Det ser ut som han säger något till oss! ❤️ 

Och ja, vi fick bekräftat att det är en liten pojke i min mage! Så skönt att vi såg rätt på förra ultraljudet. Nu blir det inga fler ultraljud om det nu inte är något som skulle hända något de här sista 3 månaderna. Vi har varit på 4 st sammanlagt. Vul, kub, rul och nu ett extra rul! ❤️

Åh jag är så lycklig! Denna känslan är helt oslagbar! Nu vill jag bara föda honom så jag kan starta mitt liv som mamma! Så vi kan starta vårt liv som familj! Jag är så redo nu! Men han får ligga i min mage och mogna ett tag till. Jag får njuta av han sparkar och rörelser tills han är redo att möta världen. Om högst 15 veckor är han ute hos oss! ❤️



Inga kommentarer: