måndag 9 december 2013

Helt slut!

Hallå där!

Äntligen hemma! Nu va 2 dygnspassen gjorda och 2 återstår. Sen är jag ledig 5 dagar. Börjar kännas i magen nu när jag jobbar. Inte bra! Igår va det en aktiv dag på jobbet och det märks att det tar på mig. Jag blir lite orolig att jag gör nått som inte är bra för bebisen. Men jag måste ju göra mitt jobb när jag arbetar. Finns ju ingen som kan göra det åt mig. 

Så jag ringde försäkringskassan i morse. Ville se hur det går med ansökan om graviditetspenningen. Inget beslut än, men alla papper va inne. Så jag skulle ringa om en vecka igen så hoppades han på att de hade ett beslut åt mig. Orolig att det inte ska gå igenom. Jag är väldigt rädd för det. Jag kommer aldrig våga jobba på mitt jobb med de grejerna jag gör nu. Hade jag haft en sån "aktiv dag" i slutet av graviditeten som jag hade igår då hade hela jag gått sönder. Ursch. Hemska tanke! För varje onaturlig känsla i magen jag får när jag gör ett lyft eller förflyttning så får jag lite panik. "Är det okej därinne i lilla magen tro?" Man vågar ju inte ta i helt. Magmusklerna är ju inte lika stabila som innan. Så ryggen får ta mycket av lyften. :-/

Nu har vi iaf kommit hem, jag och lillen. Hämtade honom efter jobbet och grejerna som jag lämnat kvar, som jag handlat på Ullared. Känns dumt att ta med en amningskudde till jobbet! Haha! Nu är det hemma iaf. Skulle ha varit förbi skräddaren och hämtat ut mina jeans de lagt upp åt mig. Men jag orkade inte. Hade en stor påse med grejer plus Texas med mig. Så jag åkte hem istället. Får lösa det under veckan. 

Nu ska jag bara ta det lugnt. Jag måste göra det för att palla jobba varannat dygn. Käka frukost och sen ta ett bad. Vila hela dagen tills F kommer hem. Tvätt tid i kväll och så ska vi iväg och fylla på med lite käk. Om jag orkar så ska jag slå in en julklapp oxå. Systerdotterns stora paket! En låda med en Barbie och massa klänningar/skor/handväskor! Kommer hon nog bli glad. Hon hade sagt till tomten på Ikea att hon önskade sig Barbie! Ska köpa något mer till henne. Sen är jag klar. Jag köper ju bara julklappar till 2 personer detta året. Men nästa år blir de desto fler. Då har vi ju en liten son som ska få allt han vill ha! ;-) åh va jag längtar! Han kommer vara 9 månader när han firar sin första Jul! Kanske kan han stå då? Eller till och med gå? Iaf krypa fram till julgranen och dra i alla paketen och äta lite på dem? Åh va jag längtar! ❤️

Nu blir det frukost! Stor frukost! Men äta sakta annars kommer den upp lika fort! :-P 


Inga kommentarer: