söndag 29 december 2013

Home sweet home.

Hej på er!

Nu är vi hemma! Rullade in på centralen vid 14.30. Svärmor plockade upp oss. En sväng förbi Åhléns och köpte mina hudvårdsprodukter från deramlogica. Jag har bara använt billigare saker nu i några månader. Varit för snål för att lägga pengar på dyra produkter. Men Jag vet att dessa är bäst för mitt ansikte. Så nu fick jag kosta på mig dem igen. Det är inte speciellt dyrt med tanke på att det är stora flaskor. Men själva inköpet blir ju rätt kostsamt. Men nu är plåstret draget, nu är det gjort! 


Vi köpte med oss mat hem. Blev en avokadosallad för mig idag också! Hem och käkade, packade upp och sen deckade jag i sängen och sov en timma! Helt slut! Så underbart att komma hem! 

Nu har jag tagit mig ett skumbad och läste en tidning medans huden blivit som russin! Hoppat i min onepiece och varit ute med Texas. Livrädda Texas! De skjuter smällare och raketer utanför så han har legat på en handduk inne i badrummet med mig. Där inne som han annars avskyr att vara. Lille killen! Tänkte gå ut och säga till dem att visa lite hänsyn. De kan fan hålla sig till nyårsafton. Men jag såg dem inte. Nu ligger vi i sängen och kollar på tv. Texas har lagt sig på en kudde längst inne i ett hörn i sovrummet och gömmer sig. Får låta honom vara där. Jag har lärt mig att man bara förstärker deras oro om man tycker synd om honom. Vi lekte med bollen förut samtidigt som det smällde. Det ska tydligen vara bra träning. 

Det blir nog tidigt i kväll. Jag är astrött! Få se om jag lyckas somna. Har haft svårt för att somna de 3 nätterna vi varit i Värmland. Min säng kanske är bättre? Hoppas det! 

I morgon kommer vår tvättmaskin! Mellan 8-13 ska de leverera den! Så vi får hålla oss hemma den tiden. F är ju ledig en vecka till. Efter att de kommit med den så ska vi dra iväg och handla mat. Dags att fylla på kyl och frys och handla inför nyår. 

De ringde och frågade om jag kunde jobba i morgon på mitt jobb. Ett dygn. Men jag tackade nej. Jag orkar inte. Jag sa som det var. Jag är gravid och kommer jobba 96 timmar på en vecka från och med fredag. Men ändå kan jag inte låta bli att få dåligt samvete. Man vill ju ställa upp. Men nu är det min bebis och jag som går först. Jepp, så är det. 

Nej nu ska jag krypa intill min man och kolla på tv. Tills ögonen inte längre går att hållas öppna. 


Inga kommentarer: