söndag 8 december 2013

Winter Wonderland

God morgon! 

Idag kliver man upp till snö! Och det snöar för fullt i Göteborg! Underbart! 

Sitter nu på bussen till jobbet. Halkade såklart till och trillade påvägen till hållplatsen! Ingen såg mig som tur va! Haha! Det gick bra. Men tänk sen när jag blivit tjockare? Och blivit mer rörligt i höfterna! Då kan de gå illa. Kanske måste köpa såna piggar under skorna som pensionärerna har? ;-)


Åt frukost och tände andra ljuset idag. Mysigt! Ska nog julpynta lite i veckan. Vi ska storstäda i morgon så då kanske jag kan ta fram tomtarna. Än har vi bara adventsljus och stjärnan i köksfönstret och "ljuskulan" i vardagsrummet. 



Det blir ingen gran i år. Jag slängde plastgranen när vi rensade i källaren. Och jag tror inte vi har plats för en gran i min lägenhet nu. Så det får bli en gran nästa jul. När bebis kommit och vi förhoppningsvis har köpt större lägenhet/hus. 

Ja då väntar ett dygn på jobbet i dag. Ska bli intressant och se om vi ens tar oss ut i dag när det snöar så. Annars får vi ha en dag inne. De har inte adventspyntat/julpyntat på jobbet än. Så det kanske man skulle tillägna dagen åt. En storstädning och pynta lite. 

Ha en mysig andra advent! Jag längtar till tredje advent! Då vi ska ha lite julmys hemma hos oss för F's lillasyster kommer hem till Sverige en vecka för att fira lite jul. De får tyvärr inte ta semester över själva juldagarna. Men det är ju bara mysigt att få fira lite jul fler gånger. ❤️

PS. Nu är visst musikhjälpen i stan. 


❤️ Ds. 

Inga kommentarer: