lördag 14 december 2013

Kaffe med pepparkakskryddor!

Goddagens! 

Fröken Bäcklund vaknade 4 i morse. När F kom hem. Vi låg och tjötade en stund, sen somnade han. Inte jag. Jag hade den där jävla magknipen av järntabletterna! :-( Bebben va oxå vaken. Vid 5 tänkte jag ge upp och gå ur sängen. Men jag insåg att jag skulle va trött resten av dagen. Så jag lyckades somna om. 

Vaknade strax innan 10. Utvilad och magen kändes lite bättre. Klev upp och griljerade faktiskt julskinkan! Vi ska ju ha lite julmys här på måndag med F's familj. Så vi ska nog baka och fixa lite inför det idag / i morgon. 



Jag har slängt in lite tvätt och sitter nu och dricker kaffe med pepparkakskryddor och grädde i! Mmm! Väldigt gott! Det regnar ute så det blir pyssel deluxe här hemma. F ska koppla in nya ljudet som kom i torsdags. Väldigt fina högtalare! Så nu åker mitt gamla ljud hem till svärmor. 

Igår tog jag faktiskt upp skötbordet. Det tog 10 minuter att sätta ihop de. Så nu står det i sovrummet. Blev väldigt fint! Tog mindre plats än jag trodde. Just nu får det agera förvaring för alla saker till bebisen. Jag får inte göra något mer därinne nu förrän jag slutat jobba nu. Så jag har nått att göra när jag vaggar här hemma. 

Fick veta igår att en bekant är gravid! Blev väldigt glad! :-) det kommer skilja 4 månader mellan våra korvar! Hon har inte gått ut med det än, det är lite tidigt. Men jag fick ett meddelande ifrån henne igår då hon hade lite frågor. Wiie! Så kul! ❤️ 

Nu är F igång med ljudet här så jag får väl passa på att vara lite effektiv jag oxå. Ner till tvättstugan och hänga upp tvätten och slänga i den sista! 

Hoppas ni har bättre väder än som oss här i Göteborg. Jag va så sugen på en långpromenad vid havet med lite solsken i ansiktet. Men det kan jag tyvärr glömma. Men som sagt. Då blir det endel gjort här hemma istället! Kanske ska byta ut spisen idag? Vågar man pilla med den strömmen tro? 





Inga kommentarer: