fredag 20 december 2013

Jul och nyårsplaner.

I år hade jag sökt semester på jul och nyår. Eftersom F är ledig så tänkte jag att vi kunde vara lediga tillsammans. Han är ju alltid ledig storhelger. Och jag har så mycket semester kvar att ta ut så jag tänkte passa på. Jag skulle ha jobbat nyårsdagen på mitt gamla jobb. Där va det inga problem att få ledigt. Jag fixade in vikare och så meddelade chefen. På mitt nya jobb hade jag dygnet på juldagen. Sökte semester utan att hitta en vikarie då vi inte har någon än. I samma veva som jag meddelade chefen att jag va gravid och skulle vara ledig så fick en sparken och en fick nyt jobb. Så från att gå från 4 anställda i gruppen till att helt plötsligt bli 1 i januari så fick chefen jobba häcken av sig. Att jag sökt semester gjorde inte saken enklare. Ingen vill tydligen jobba jul. Så jag fick lite dåligt samvete och ringde chefen och meddelade att jag tog tillbaka min ansökan. Jag kände att jag lika gärna kunde jobba. Jag ska ju ändå snart gå på föräldraledighet. 

Så nu är planen: Jag jobbar dygn, natten till julafton. Svärmor bor ju vid mitt jobb så jag ska gå dit efter att jag slutat. F har jag bett sova där så han redan finns där när jag slutat. :-) Så vi tre kan äta frukost ihop! Julfrukost! Sen kommer F's mormor oxå. Så vi ska bara mysa där hela dagen med mat, Kalle och godis! 

Juldagen jobbar jag ju som sagt. Dygnet. Så på annandagen kliver jag av en timma tidigare för jag och F ska ta tåget upp till Värmland, fira lite jul hos mamma! Ja eller iaf äta middag ihop med familjen! Och där uppe stannar vi från torsdag till söndag. Kommer först vara i Sunne, sen sista dagarna i Karlstad. 

F längtar så efter att få åka upp! Han tycker det är så lugnt och skönt att komma upp till Värmland. Men han är ju uppväxt i storstan. Jag själv som är uppväxt i en mindre ort tycker det är skönt att vara i storstan! Men visst, efter att ha flyttat därifrån som 17 åring så tycker jag nu som vuxen att det är rätt skönt att komma "hem" en stund också. Men efter några dagar blir jag rastlös och då är det dags att resa tillbaka till mitt nya hem, Göteborg. Tänk att jag bott här i 8 år nu! (mellanlandade i Säffle och Karlstad i några år innan jag hamnade i Gbg.)

Så ser vår jul ut! Nyår blir lugnt oxå. Vi ska ha middag här hemma med Evelina, Daniel och Mathilda! Och så kommer jag nu på att jag nog får ta tag i renoveringen av tripptrapp-stolen. Så lilla fröken Mathilda har någonstans att sitta! Vi ska äta 3 rätters vi vuxna. Lilla Mathilda ska oxå få trerätters! Jag ska göra puré till henne tänkte jag! :-D se om hon äter de! Haha! Hon bli nästan 8 månader till nyår. Så får jag testa på mina kunskaper att göra barnmat. Min lilla bebis kommer nämligen få mestadels hemmagjord barnmat. ❤️ 

Åh nu längtar jag till tågresan! Jag älskar att åka tåg! Det sköna med tåget mellan Gbg och Karlstad är att det går direkt! Inga byten. Det tar runt 2 1/2 timma. Så man hinner att fika/äta frukost och se en film. Ipaden ska ju självklart med! Mys! Och eftersom jag jobbar dygn nu innan så ska jag börja packa lite idag. Ifall det blir att vi sover hemma hos svärmor på julafton. Enklast så när jag ska upp till jobbet dagen efteråt. 

Nästa år kommer julen bli helt annorlunda! Och det kommer den sen vara resten av mitt och F's liv. Ska bli så underbart att ha en liten på jul! Julen kommer få en helt annan betydelse!


Julen 2011 hemma hos min syster med familjen. Mina 2 systerdöttrar äter julmiddag. ❤️ (För att inte förvirra er så är lilltjejen till vänster min styvfars dotters dotter. Alltså min styvsysters dotter, Iza heter lilltjejen. Och lilltjejen till höger är ju Julia, min helsysters dotter. Det skiljer bara några få månader mellan dem.) Ja vi är bara flickor! 4 döttrar, 2 systerdöttrar och kusinerna på mammas sida är 3 flickor! Så ni kan tänka er att vår lille pojke är efterlängtad! ❤️

Inga kommentarer: