söndag 15 december 2013

Ännu ett ljus har släkts.

Go kväll! 

Vilken dag de blev!

Klev upp vid 7.30 i morse när bebis inte längre tyckte att jag skulle sova mer. Tände massa ljus och gjorde frukost och myste i soffan med julkalendern. Vid 09.30 tyckte jag inte att F skulle sova mer. Så jag gick in och la mig bredvid honom och pussade på honom så han vaknade! :-) 

Vi fick ett ryck i dag igen. Kopplade in den nya spisen, sen åkte vi och slängde den gamla spisen och den gamla diskmaskinen. Åkte och handlade. När vi precis kommit hem och jag skulle ställa mig och göra mat så ringde F's telefon..

Hans farfar har varit väldigt dålig sista tiden. Och har legat på sjukhus i nästan 2 månader. De har inte hittat vad felet varit och nu va det tydligen väldigt illa. Så vi gjorde oss i ordning och åkte upp till Sahlgrenska. Fy va jobbigt det va att se honom! Han verkligen kämpade med andningen! :-( han är en sån som aldrig klagar och har alltid varit pigg och glad. Jag har inte träffat honom sen i somras. Så det var en stor skillnad på honom kan man säga! Vi satt där i 5 timmar. Försökte prata med honom och skojade. Han hörde oss men för trött för att prata själv. Kändes som det vände lite och han såg piggare ut. Så vi lämnade honom att vila. (Massa med folk hon honom.) Och åkte hem. Vi hann äta och kolla på solsidan. La oss precis och skulle kolla lite på tv. Helt slut! Både jag och F. Så ringde hans mobil. Hans farfar somnade precis in. ❤️ Lugnt och fridfullt. 

Nu är både F's farmor och farfar i himmelen. Och i november vandrade ju hans extra morfar oxå dit. Alla 3 under tiden vi varit tillsammans. Så tragiskt. Nu hoppas jag verkligen ingen mer vandrar ditåt på länge! 

F åkte upp för att ta ett sista farväl. Jag stannade hemma. Det är så otroligt jobbigt! Och nu är jag helt slut i huvudet och kroppen! Bebis har legat väldigt högt upp i min mage idag. Legat och tryckt på revben och mellangärdet. Han har flyttat runt och tryckt ut sin rumpa/knä så magen har sett helt knölig ut. Så nu är det verkligen i liggande läge som gäller. 

I morgonkväll kommer F's familj på julmiddag till oss. Det ska bli mysigt. 

Sov gott Olle. Vi ses i Nangijala. ❤️

Inga kommentarer: