söndag 23 februari 2014

Blåsig lördag!

Hej mitt i natten! 

Idag vaknade jag 8.30 superpigg! Jag vaknade först superpigg vid 01.30 och trodde klockan var typ 11. Haha! Men jag somnade om. Klev upp och gjorde mig en stor kaffe och drog igång med att frosta av frysen! Den började bli tom (förutom alla matlådor jag gjort som vi ska ha första tiden när bebis är ute.) Så jag passade på innan vi ska fylla frysen igen nästa vecka. 

F vaknade vid 10. Dukade fram frukost. Gröt, ägg och mackor! Han skulle ju iväg till sin mormor och måla väggarna. Så när han dragit så körde jag en tvätt och gjorde mig i ordning och åkte sen in och träffade mamma och de. (Värsta "Göteborgsvädret" idag! Blåsigt och kalla vindar med lite irriterande regn!) Fikade och pratade. Mysigt!


Vi fikade på ett franskt fik. Tänkte slå oss ner på brogyllen för de har så mycke gott. Men det va det kaos som vanligt. Populärt fik. Detta va också gott! Citronkaka med maräng! Och en moccalatte! :-D 

Vi tog en sväng på stan sen drog de till sitt hotell och jag köpte med ännu mer fika och gick hem till Fredriks mormor. (Japp hon bor mitt i stan. Superskönt!) Där höll Fredrik på att avsluta måleriet. Så jag la mig på sängen och vilade magen lite. Mycket promenerande så magen vart superhård. Och ligga på sidan är ett utav två sättet att få den avslappnad. Ligga på sidan eller ta ett bad. 

Strax efter 16 dök Fredriks mamma upp. Vi käkade middag ihop. Och sen fikade vi på fikat jag hade köpt med. :-) Sen vart både jag och Fredrik trötta så vi åkte hemåt. 

Jag hade spänningar i hela kroppen så jag hoppade i ett varmt bad med kokosolja. Blev mjuk på både insidan och utsidan. ;-) Vi satte på filmen vi började se igår. Trodde jag skulle somna i från den för jag känner mig helt matt i kroppen. Men icke! Vi såg klart filmen och nu ligger jag här med svidande ögon men klarar inte av att somna. Jag har haft en livlig bebis i kväll. Han har tryckt fötterna i sidan och då har man känt rumpan trycka ut på andra sidan. Han har rört på hela kroppen så man har känt av honom från fiffi upp till revbenen. Jag råkade tappa duschmunstycket i badkaret och då blev han så rädd att han hoppade till därinne. Stackarn! Just ny värker det i hela min rygg och mitt bäcken. Det spränger som om han trycker sig ner med all sin kraft. Jag har sammandragningar när jag inte gör mer än andas. Lite mensvärk börjar smyga på. Det drar lixom i höfterna på mig. 

Jag har nog gjort mer än jag borde idag. Men jag kan inte sitta inne och ruva. 

Hihi jag känner nu hur han rör armarna nere under naveln. Inte vill han ligga still. Kommer du ut så blir det mer plats för dig. Tänk om han kunde förstå det. 

I morgon blir det en lugn fixardag här hemma. Vi ska väl se finalen i hockeyn. Sen har jag lite att greja med som jag har deadline på i morgon! Hehe! Sätter upp saker på tid så blir de gjorda. Så jag kan bocka av det. Känns skönt att få vissa saker gjorda innan han är här som sagt. Nej nu pallar jag inte ligga ner mer. Jag måste upp och röra på mig lite. Och kissa. Han tycker på blåsan. Busig kille!

Inga kommentarer: