fredag 21 februari 2014

Fina ramen och en lampa!

Nu har lillen fått en lampa över sitt skötbord! Va så sugen på en från form living. Ett jättefint moln. Men den kostade 600 spänn och det kändes lite onödigt för en lampa att ha över skötbordet. Vet inte ens om den ger fint ljus. Så vi köpte en för 49 kr på Ikea som får duga. Vi har satt i en ganska svag lampa så inte lillen blir alldeles för pigg när man byter blöja på natten. Och så vi inte väcker lilla pappan när han ska upp och jobba. 

Jag köpte även denna söta hjärtramen i stan för ett tag sen. Nu sitter det ugglor i som kom med ramen. Men så fort han är ute så ska jag fota honom och fylla ramen med bilder. Och någon på mig och Fredrik. ❤️ 


Nu har jag en sak kvar härinne som jag inte riktigt beslutat mig om ifall jag ska sätta upp eller inte. Jag har en hylla som jag skulle vilja ha över hans säng. Men jag är så orolig att något ska trilla ner på honom om jag sätter en hylla där. Så jag tror jag skippar hyllan. Dumt att göra massa hål i väggarna också när vi snart har tänkt sälja och köpa nytt hem. (inom detta året i allafall.) Och då kommer han få eget rum! Så roligt att få göra i ordning! Har hittat en jättefin matta som jag vill köpa in hit! Men den har inte kommit ut i butik än. 


Här ser man en liten glimt av den. Kommer från sebra! Tror den kommer ut i vår i butik! 

Så nu fattas bara lilla bebis! När vill du komma så du kan flytta in? Jag vill ju så gärna ta promenader med barnvagnen! Den står ju och väntar lika mycket som vi!

Jo en sak till har åkt upp idag! 


Drömfångaren till vänster. Den kom upp över sängen idag! Den fick vi av vår vän Monica. Hon har gjort den till Lillen. :-) Och den till höger har jag beställt av en tjej. Hon började göra den idag. Vi ska ha den som den på bilden förutom att fjädrarna ska vara i turkost. Tänkte sen när pappersbollarna över skötbordet bli dammiga så byter jag ut dem till denna fina drömfångaren. Så mysig! Sen kan man ju ha den hängades i hans fönster när han får eget rum. Eller i en liten myshörna. 
 

2 kommentarer:

nadia sa...

Fint! Tack för tipset med lampan ; ) har nämligen en sån som ligger i byrålådan som aldrig kommit upp på väggen hehe, den kan man ju ha över skötbordet med en svag lampa i : ) vart är drömfångaren köpt? den till höger? Kram Nadia

Jenny M. Bäcklund sa...

:-) den vita har vi gjort en beställning på av en bekant som gör drömfångare! Båda är alltså gjorda av 2 olika tjejer som vi känner. :-) Lilltjejen jag va och hälsade på förra veckan som va nyfödd fick en sån drömfångare av den tjejen. den va så fin så jag ville också ha en! Så jag gjorde en beställning! Roligare att ha något som är handgjort än något man köpt i butik tycker jag. Så kan man välja lite färger och så. Dock är de väl lite dyrare. Men det får de väl vara värt. :-)