söndag 2 februari 2014

Sunny sunday!

Hej!

Söndagen är kommen och idag skiner solen! Snön har dessutom typ regnat bort! Ja eller iaf på vägarna! Nu behöver det inte komma mer snö. 

Vår lördag va lugn. Vaknade 11.30?! Somnade visserligen 3. Men det va väldigt skönt att få sova! Vi åt frukost och sen la vi oss på soffan och spoonande framför massa repriser på tvn.


Crémecheese med rökt lax och rödlök! Mmm! Nya favoriten på knäckemackan! 

Vid 16 åkte F iväg med hjälp av en kompis och slängde vår gamla soffa. Skönt att få bort den! Undertiden gjorde jag mat. Kassler med ananasringar och ost i ugn med broccoli/blomkål/morots-mos! Min mamma brukade göra kassler med ananasringar när jag va mindre. Så gott! 

Efter middagen blev det brotom! Vi hade planerat ihop med Sara en överraskningsfest för Emil! (Emil är min älsta vän här i Göteborg. Vi träffades på nätet typ 2007, och började hänga som vänner. Det är pga honom som jag typ träffade Fredrik. Emil tog med mig på de elektroniska festerna och där lärde jag känna annat folk, sen träffade jag Fredrik på en utav dessa fester. Sara är Emils tjej.) Så vi gjorde oss i ordning och drog dit. De har köpt hus så vi fick se huset också! Väldigt fint! Freddan hade lurat iväg Emil, så undertiden samlades alla hemma hos dem och va tände tårtljusen och satte oss på golvet. När han kom tillbaka så hoppade alla upp. Grattis! :-) han blev jätte överraskad! Så kul! Fick träffa gamla killkompisar som jag hängt mycket med innan jag träffade Fredrik! De har skaffat flickvänner så det har ju blivit att man inte ses så mycket när man går in i en relation. Så det va väldigt roligt! Jag är först med bebis i gänget så min mage blev en snackis! Freddan sa: "Men va fan Jenny?! Vart är magen? Förväntade mig dig såhär stor, och så gjorde han en jätte mage med händerna. Haha! Och Emil sa: "åh det är så konstigt att se dig med en mage!" En kille jag aldrig träffat tittade lite underligt på mig några gånger. Men sen fick jag frågan: "dricker du inget?" Haha sa jag, jag har ju en bebis i magen. Då sa han: ja va fan jag vågade inte fråga! Tänk om jag frågade vilken månad du va i så va du inte ens gravid! Då hade jag väl fått en käftsmäll, så jag körde på säkra kortet: dricker du inte." Jag tycker ju att det syns jätte tydligt att jag är gravid. Men tydligen inte så tydligt att främlingar vågar vara 100% säkra på att jag bär på ett barn. Fick massor med komplimanger! Men Jenny du har ju bara en mage ju! Smal i ansiktet som innan och armar och ben ser ju likadana ut som innan! :-) men jag tycker det känns som man svällt lite iaf av vätska! 

Kvällens graviddricka! 

Vid 00.05 gick vår buss hemåt. De skulle vidare ut så vi valde att åka hem. Jag ska på en fest (spelning) nästa helg. Så jag valde att inte gå på denna i går. Klarar inte av för "buffliga" människor nu när jag har lilla magen. Så nästa helg ska jag gå dit direkt när det öppnar så jag hinner dansa lite innan folk börjar bli för fulla! Efter den festen så är det nyktert för Fredriks del fram tills bebis är ute! Hemska tanke om bebis väljer att titta ut när han har druckit! Så en månad innan är nog bra att ta det piano! Sitta hemma och massera mig istället! :-P Han säger faktiskt att han längtar till familjelivet och lugna helgkvällarna. Med en liten bebis mellan oss i sitt babynest! När våra bråk kommer handla om vem som ska hålla honom. Hihi! (Nu låter det som han festar hela tiden annars, men det gör han inte.) 

Idag vaknade vi vid 11. Frukost och nu har Fredrik dammsugit! :-) vi ska dra hemifrån snart. Hem till svärmor och mata katten och sen handla lite mat. Vid 17 ska vi möta Evelina, Daniel och Mathilda på en restaurang på södra vägen. 


Just nu, häng i soffan med hickande babyboy i magen! ❤️


Fredrik med dammsugaren.. 



Inga kommentarer: