måndag 17 februari 2014

Spökar det i vårt hus?!

Varje kväll när vi går och lägger oss så tar vi med vardagsrummets tvkontroll in till sovrummet och använder den till tvn där då sovrummets tvkontroll gått sönder. Ibland slås tvn på i vardagsrummet när man sätter på tvn i sovrummet just för att de sitter rätt nära varandra. Men idag klarade Fredrik att bara sätta på tvn i sovrummet. Dock satt jag kvar i soffan när han hoppat i säng. Och tvn gick igång ute hos mig. Jag sa: nu råkade du sätta på tvn här ute igen. Men det konstiga var att han redan lagt kontrollen under sängen. :-O jag hämtade kontrollen och stängde av tvn ute hos mig. 

Jag har inte kunnat somna än för jag har sån halsbränna. Glömde ta min omeprazol idag. Och det känns kan jag säga! Så jag gick upp för att ta den. Då hade Fredrik stängt av tvn i sovrummet, lagt kontrollen på huvudgavelns hylla och somnat. När jag väl sitter i köket och ska ta min tablett och delar ut veckans mediciner i min lilla låda så går tvn igång i tv-rummet igen!! Det blir ingen bild med tvn tänds i rutan. Va fan? Så jag får gå och hämta kontrollen igen i sovrummet och stänga av den. Sjukt ju! 2 gånger på samma kväll. Sammanträffande eller bor det ett litet spöke hos oss tro? :-* Tvn är inte ens ett år gammal så hoppas inte det är något fel på den nu bara. 


Inga kommentarer: