söndag 2 februari 2014

Holy Cow.

Idag besökte vi en ny restaurang! The holy cow! Ligger på södra vägen, samma gata som Universeum för er som har koll vart det ligger. 

Servitrisen var från Australien och snackade engelska så det va lite utomlandskänsla när man skulle beställa maten! :-P 

Jag och Fredrik delade på en förrätt och det va tur vi delade för den va stor! 


Nachochips med smält ost. Créme fraiche, salsa och guacamole som såser. Väldigt gott! 

Till varmrätt tog vi alla en varsin burgare, olika burgare. 


Jag valde en burgare med en kycklingfilé i! Och sen Macaroner med ost till! Gillar ju inte strips. Jag kan meddela att jag blev mätt och Fredrik fick hjälpa mig med macaronerna. Ändå tog de inte slut. 

Hade tänkt en efterrätt också. Men det gick inte. Magen vart proppfull! Så jag nöjde mig med en latte. 

Alla vart nöjda med maten! Så roligt att testa nya ställen! Måste nästan göra detta till en vana. Iallafall en gång i månaden. :-) mysigt att komma ut och slippa laga mat. 

Inte speciellt dyrt heller. Fredrik bjöd mig i dag. 1 förrätt, 2 varmrätter, en kaffe latte och 2 dricka för 450 kr. Tack baby! Och tack för sällskapet Evelina, Daniel och Mathilda! ❤️

Inga kommentarer: